Telefony komórkowe już nie tylko dla konsumentów

Nie można zaprzeczyć, że telefony komórkowe nie są już tylko telefonami. W sondażu przeprowadzonym przez IDC [1] respondenci wskazywali, że korzystając z telefonu komórkowego zaledwie 16% czasu poświęcają na rozmowy telefoniczne, a pozostałe 84% na działania takie jak przeszukiwanie sieci, komunikację za pomocą poczty elektronicznej, korzystanie z aplikacji społecznościowych, oglądanie filmów wideo lub telewizji, granie itp. Ten podział użytkowy jest odbiciem światowej eksplozji przesyłu danych za pomocą telefonii komórkowej w ostatnich latach.

Spółki już analizują dane mające im pomóc w ustaleniu docelowych klientów i personalizacji działań marketingowych oraz zapewnieniu istotnych usług konsumentom telefonii komórkowej. Mogą analizować te same dane w celu dogłębnego zrozumienia zachowań, na przykład wzorców korzystania z telefonów komórkowych, wśród najlepszych pracowników, najskuteczniejszych sposobów ich motywacji, wyszukiwania odpowiednich kwalifikacji i umiejętności w procesie rekrutacji, a również – być może – tego, co wywołuje określone zachowania.

Holistyczne dane komórkowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa pozwalają nam więc uzyskać wgląd w zachowania pracowników i opracować strategie, które jednocześnie dają pracownikom dodatkowe możliwości i zapewniają ich większe zaangażowanie w sprawy przedsiębiorstwa. Podobnie do tego, jak analitycy rynku korzystają z danych komórkowych, by zrozumieć zachowania konsumentów i opracowywać kampanie marketingowe lepiej dopasowane do klientów, przedsiębiorstwa mogą korzystać z tych samych danych komórkowych w celu ulepszenia swojego kapitału ludzkiego.

  1. IDC – globalna firma badawcza
Obserwuj nas