Badanie firm rodzinnych 2016. Firmy rodzinne w obliczu zmian

Zapraszamy do zapoznania się z 8. już edycją Badania Firm Rodzinnych. W tegorocznej edycji badania wzięły udział 2802 osoby z 50 krajów, w tym 34 ankietowanych z Polski. Polską edycję raportu opracowaliśmy we współpracy z Instytutem Biznesu Rodzinnego.

Za pomocą pogłębionych wywiadów z właścicielami oraz osobami zarządzającymi firmami rodzinnymi udało nam się określić jakie wyzwania i szanse pojawią się przed firmami rodzinnymi w ciągu najbliższych 5 lat oraz jak oceniają swoją sytuację w kontekście zmiany pokoleniowej, przekazania biznesu sukcesorom czy transformacji cyfrowej, która wymusza poszukiwanie nowych modeli biznesowych.

Pobierz raport


Kontakty
Piotr Wyszogrodzki
Partner
Tel.: +48 22 746 4277
Email
Piotr Woźniakiewicz
Starszy Menedżer
Tel.: +48 502 184 734
Email
Ewelina Grzelak
Menedżer ds. Rozwoju Biznesu
Tel.: +48 502 184 491
Email

72%

badanych planuje przekazać biznes rodzinny następnemu pokoleniu w ciągu 5 lat (zmiana u sterów)

 

62%

ankietowanych uznało, że ich przedsiębiorstwa są dobrze przygotowane do odparcia zagrożeń związanych z atakami cybernetycznymi (transformacja cyfrowa)

44%

badanych stwierdziło, że firmom rodzinnym trudniej jest pozyskać i utrzymać kluczowych pracowników. Dla 61% badanych będzie to główne wyzwanie na najbliższe lata (zmiana pokoleniowa)

45%

badanych uważa ciągłą konieczność bycia innowacyjnym, by nie wypaść z rynku, jako jedno z najważniejszych wyzwań (nowe modele biznesowe)

Studia przypadków 

 

 

Zbigniew Inglot, Prezes firmy Inglot

Z Przemyśla na Broadway: rozwijanie globalnej marki w Polsce

 

 

Jacek i Jadwiga Kostrzewscy, założyciele Grupy Kapitałowej Kostrzewscy

Konstytucja Firmy Rodzinnej

 

Izabella Wałkowska, Prezes firmy Plastwil

Udana sukcesja podstawą dynamicznego rozwoju

 

Paulina Żurowska-Wrzesińska, Wiceprezes firmy Altom

Nowe pokolenie - nowe spojrzenie na biznes

Zobacz także: