Gwiazdy Bankowości nagrodzone

2 lipca 2015 r. w trakcie gali finałowej zostały wręczone nagrody w I edycji rankingu „Gwiazdy Bankowości” organizowanego przez „Dziennik Gazetę Prawną” i PwC w roli partnera merytorycznego.

Główną nagrodę i tytuł Gwiazdy Bankowości 2015 zdobył Alior Bank.

Banki, które zgłosiły się do rankingu, były oceniane na podstawie metodologii według ustalonych wcześniej  wskaźników. Pod uwagę brane były tempo rozwoju, dochodowość i efektywność, struktura biznesu oraz poziom innowacyjności.

Laureaci w głównej kategorii „Gwiazda Bankowości”:

  1. Alior Bank – tytuł Gwiazdy Bankowości
  2. Idea Bank
  3. mBank

Laureaci w kategorii Tempo wzrostu:

  1. Idea Bank
  2. Alior Bank
  3. PKO BP

Laureaci w kategorii Struktura biznesu:

  1. PKO BP
  2. Millenium
  3. ING Bank Śląski

Laureaci w kategorii Dochodowość i efektywność:

  1. Santander Consumer Bank
  2. Bank Handlowy
  3. Eurobank

Laureaci w konkursie Innowacyjność:

  1. mBank
  2. Alior
  3. ING Bank Śląski

Wyboru zwycięzców w I edycji rankingu „Gwiazdy Bankowości” dokonała kapituła w składzie:

  • prof. dr hab. Małgorzata Zaleska – członek zarządu NBP
  • Iza Rokicka – analityk w IPOPEMA Securities
  • Janusz Jankowiak – główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu
  • prof. Witold Orłowski – główny doradca ekonomiczny PwC
  • Łukasz Wilkowicz – redaktor „Dziennik Gazeta Prawna”

Dodatkowo, na podstawie zebranych danych eksperci PwC oszacowali, że w minionym roku średni udział wydatków marketingowych w kosztach operacyjnych banków kształtował się na poziomie 6%, natomiast średni koszt marketingu na jednego pozyskanego klienta wynosił ok. 140 zł.

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas