PwC otworzyło w Opolu Centrum Usług Wspólnych

PwC zwiększa swoją obecność w Polsce, otwierając w Opolu Centrum Usług Wspólnych (Service Delivery Center).

Centrum będzie świadczyć usługi z zakresu procesów finansowo-księgowych, w szczególności dla klientów niemieckojęzycznych. Docelowo w Centrum będzie pracować co najmniej 100 osób.

„Utworzenie Centrum Usług Wspólnych w Opolu jest elementem naszej strategii rozwojowej,
a wybór lokalizacji poprzedzony był wnikliwą analizą. Opole spełniło wszystkie nasze wymagania. Do pracy w Centrum poszukujemy zarówno studentów i absolwentów ze znajomością języków niemieckiego i angielskiego, a także doświadczonych specjalistów” – mówi Paweł Mleczko, dyrektor Service Delivery Center PwC w Katowicach i Opolu.

Centrum Usług Wspólnych PwC w Opolu rozpoczęło już swoją działalność. Świadczy usługi z zakresu procesów finansowo-księgowych, głównie dla klientów niemieckojęzycznych. Rekrutacja do nowej jednostki trwa. W ciągu najbliższych miesięcy firma planuje zatrudnić kilkudziesięciu specjalistów,
a do końca 2017 r. w Centrum będzie pracować co najmniej 100 osób.

Cieszę się, że PwC – odpowiedzialny pracodawca,  firma, która lokuje biura głównie w dużych ośrodkach, zdecydowała się na inwestycję w Opolu. To potwierdza potencjał miasta i dobry klimat dla przedsiębiorstw.  Odbywa się to z korzyścią obopólną – mieszkańcy miasta otrzymają dobre oferty zatrudnienia, PwC natomiast ma dostęp  do świetnej kadry, którą  jako ośrodek akademicki możemy się pochwalić w Opolu” – zaznacza Arkadiusz Wiśniewski, Prezydent Miasta Opola.

Od 7 lat Centrum Usług Wspólnych (Service Delivery Center) PwC działa także w Katowicach, gdzie zajmuje się świadczeniem usług wsparcia dla firm z globalnej sieci PwCw różnorodnych obszarach,
w tym w zakresie audytu finansowego, podatków i usług działów wewnętrznych (back-office). Biuro w Katowicach zatrudnia już ponad 1 000 pracowników, a w związku z ambitnymi planami rozwojowymi ta liczba ciągle rośnie.

„Rozwijamy się w Polsce od ponad 25 lat. Cieszy nas bardzo, że za sprawą kolejnych inwestycji stajemy się czołowym pracodawcą z branży usług profesjonalnych w naszym kraju. Spółki PwC zatrudniają już w Polsce ponad 3 500 osób” – podkreśla Adam Krasoń, prezes zarządu PwC w Polsce.

Opolskie Centrum Usług Wspólnych to kolejna inwestycja PwC w Polsce. Obecnie firma posiada 8 biur regionalnych - w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Rzeszowie, świadcząc usługi z zakresu audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego.

W 2009 r. dodatkowo otworzyła Service Delivery Center (SDC) w Katowicach, a w 2014 r. Centrum Kompetencyjne (Center of Excellence) w Gdańsku. W sumie PwC w Polsce pracuje ponad 3 500 osób.

PwC doradza także firmom na całym świecie w wyborze optymalnej lokalizacji i przeprowadzeniu procesu budowy centrum usług wspólnych.

Rynek centrów usług wspólnych w Polsce jest coraz bardziej dojrzały. Wiele firm zwiększa liczbę tego typu placówek, otwierając je w kolejnych miastach. Dla Opola to ogromna szansa, aby stać się liderem następnego etapu rozwoju centrów usług wspólnych. Należy jednak pamiętać, że konkurencja wśród regionalnych ośrodków o tę część rynku jest spora, dlatego władze Opole powinny skupiać się na nieustannym pozyskiwaniu nowych inwestorów” – mówi Roman Lubaczewski, partner w PwC, lider rynku doradztwa dla sektora SSC/BPO w regionie Europy środkowo-Wschodniej.

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas