Nadawanie sensu skomplikowanej rzeczywistości. Inwestycje mediów w spółki technologiczne.

18. doroczne światowe badanie przeprowadzone przez PwC wśród prezesów (Annual Global CEO Survey) wykazało, że 33% spółek mediowych już współpracuje z przedsiębiorstwami typu start-up w dziedzinie technologii. Jest to najwyższy odsetek z wszystkich sektorów, a dalsze 25% wszystkich prezesów spółek mediowych również rozważa podjęcie takich działań.

Tradycyjne spółki mediowe wydają setki milionów dolarów na inwestycje w cyfrowe start-upy, gdyż poszukują sposobów na dywersyfikację z uwagi na słabnące wzrosty w podstawowej działalności mediowej. Tego typu inwestycje mogą być strategiczne lub czysto finansowe, i mogą być finansowane gotówką lub w zamian za usługi, takie jak reklama.

Niniejsze opracowanie rozważa niektóre wynikające z tego trudności rachunkowe podając różne praktyczne przykłady obejmujące inwestycje oportunistyczne i strategiczne, wspólne przedsięwzięcia i wejście na nowe rynki. Scenariusze omówione w opracowaniu nie są oczywiście wyczerpujące, ale mamy nadzieję, że staną się pożywką dla przemyśleń dla spółek mediowych inwestujących w spółki technologiczne. Rozwiązania skomplikowanych układów w prawdziwym życiu zależą od konkretnych faktów i okoliczności zachodzących w danym przypadku. Jeśli transakcje są istotne, kierownictwo powinno ujawnić je w sprawozdaniu finansowym, aby pozwolić użytkownikom na zrozumienie wyciągniętych wniosków. Jak zawsze, planowanie pozwala uniknąć przykrych niespodzianek.

Skontaktuj się z nami

Paweł Wesołowski

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 22 746 4247

Obserwuj nas