Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020
Gry wideo


90 mld $

wartość sektora gier wideo na świecie w 2020 roku

35%

o tyle wzrośnie wartość sektora gier w Polsce do 2020 roku

68%

udział segmentu gier przeznaczonych na tradycyjne platformy w przychodach całej branży w 2015 roku

Wartość światowego rynku gier wyniosła w 2015 roku 71 mld USD, w porównaniu z 54 mld USD w roku 2011 i będzie rosła średnio o 4,8%. W 2020 roku powinna osiągnąć wartość 90 mld USD.

Wartość polskiego rynku gier wideo wyniosła w 2015 roku 425 mln USD i wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o ponad 7%.

Zgodnie z naszymi prognozami wyniesie ona 573 mln USD w 2020 roku. W przeciwieństwie do wielu rynków europejskich, polski jest skupiony w szczególności na grach na komputery PC, dzięki między innymi niższym cenom jednostkowym niż w innych krajach.

branża Gier wideo | PwC Polska



"W 2016 roku ruszył specjalny program dotacyjny dedykowany w całości sektorowi gier wideo, czyli GameINN. PwC miało przyjemność, na zlecenie Porozumienia Polskie Gry, opracowywać studium sektorowe, będące podstawą tego programu. To co istotne w ramach tego programu to fakt, że oddaje on nie tylko polską perspektywę sektora gier wideo ale poprzez zaangażowanie ekspertów zagranicznych pozwala również na weryfikację pomysłów przez osoby posiadające również doświadczenie na innych rynkach."

Beata Cichocka-Tylman
Dyrektor PwC, Innowacje i B+R, Dotacje i ulgi

„Branża gamingowa pod względem wartości rynku już zdystansowała branżę filmową czy przemysł muzyczny. Naturalnie, wraz z rozwojem rynku obserwujemy zmianę jego struktury – rośnie na przykład udział cyfrowej dystrybucji kosztem dystrybucji pudełkowej choć ta, szczególnie w przypadku gier konsolowych, wciąż cieszy się dużą popularnością. Cyfrowa dystrybucja ma pozytywny wpływ na rozwój branży – deweloperzy otrzymują wyższą marżę ze sprzedaży, natomiast gracze mogą wygodnie zakupić grę w czynnym całodobowo internetowym sklepie.”

Adam Kiciński
prezes zarządu, CD PROJEKT SA

 

Rozwój sektora gier wideo w Polsce, Europie i na świecie do 2020 roku

 

Branża gier wideo | PwC Polska


Skontaktuj się z nami

Paweł Wesołowski
Partner
Tel.: +48 22 746 4247
Email

Beata Cichocka-Tylman
Dyrektor, Innowacje i B+R, Dotacje i ulgi
Tel.: +48 22 746 6527
Email

Obserwuj nas