Globalne strategie handlowe przedsiębiorstw produkcyjnych

Tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu biznesowym, w połączeniu ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów powoduje, że w celu pozostania na szczycie wiodące firmy z sektora produkcji przemysłowej muszą dokonać ponownej oceny swoich strategii biznesowych oraz ofert. Odnoszące największe sukcesy przedsiębiorstwa kształtują swoją przyszłość poprzez strategie, które bezproblemowo wiążą tradycyjnie rozbieżne funkcje i procesy w całość. Zakres zadań jest tutaj szeroki - wymagane jest ponowne zdefiniowanie tradycyjnych funkcji sprzedaży, marketingu i ustalania polityki cenowej. Doświadczenie oraz analizy PwC wskazują, iż liderzy produkcji przemysłowej mogą nagiąć krzywą konkurencji poprzez wdrażanie innowacyjnej strategii handlowej w swoich produktach i usługach.

Strategie, które skutkują biznesową doskonałością producentów przemysłowych

  1. Zamień łańcuch wartości skoncentrowany na produkcie na łańcuch skoncentrowany na rozwiązaniu
  2. Wykorzystaj potęgę zgromadzonych danych o klientach
  3. Wykorzystaj cyfrowe, mobilne i społeczne narzędzia i kanały
  4. Wykorzystaj uwagi od klientów do dostosowania strategii cenowej do wartości jaką dostarczasz, wbrew tradycyjnemu modelowi koszt-plus
  5. Popraw wewnętrzną współpracę
  6. Połącz możliwości biznesowe ze zmieniającymi się strategiami biznesowymi oraz zmieniającymi się oczekiwaniami pracowników