IAB/PwC AdEx - Kwartalne badanie wydatków na reklamę internetową

AB/PwC AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizowany jest przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.

IAB/PwC AdEx 2016'H1

W pierwszej połowie 2016 roku wartość reklamy online w Polsce zanotowała 19,9% wzrostu, pozyskując ponad 280 mln zł więcej niż w podobnym okresie roku poprzedniego

IAB/PwC AdEx 2016’Q1

W pierwszym kwartale 2016 roku wartość reklamy online w Polsce zanotowała 24,9% wzrostu, pozyskując prawie 160 mln zł więcej niż w porównywalnym okresie roku wcześniejszego.

Raport IAB/PwC AdEx 2015 – wydatki na reklamę online w roku 2015

W roku 2015 reklama online w Polsce wróciła do dwucyfrowej dynamiki, osiągając wzrost na poziomie 20% rok do roku. Dzięki temu padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie 3,2 mld zł.

IAB/PwC AdEx 2015’Q3

W trzecim kwartale 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 20,4%. Rynek komunikacji cyfrowej osiągnął dzięki temu wartość 2,19 mld złotych

IAB/PwC AdEx 2015’H1

Po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7%. Głównym motorem rozwojowym jest nadal reklama graficzna.

IAB/PwC AdEx 2015’Q1

W pierwszym kwartale 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 13,6%. Głównym motorem rozwojowym jest reklama graficzna.

Raport AdEx 2014 – wydatki na reklamę online w roku 2014

Wartość wydatków na komunikację cyfrową w roku ubiegłym wyniosła tym samym 2,6 mld złotych. Największą dynamiką wykazała się reklama w urządzeniach mobilnych, mediach społecznościowych oraz wideo online.

Skontaktuj się z nami

Paweł Wesołowski

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 22 746 4247

Obserwuj nas