Raport strategiczny. Internet 2015/2016

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz PwC prezentują 13. edycję raportu strategicznego badającego rynek reklamy online.

Jest on najważniejszym podsumowaniem funkcjonowania rynku internetowego w Polsce, który dedykujemy przedstawicielom branży internetowej oraz ich klientom.

W 2015 roku rynek online, po nieznacznym wyhamowaniu dynamiki, powrócił do dwucyfrowego tempa rozwojowego, notując historycznie trzeci pod względem wielkości indeks wzrostu i przekraczając rekordową wartość 3 mld zł. Jeśli ten trend się utrzyma, komunikacja cyfrowa w 2016 roku ma szansę zarobić od 3,5 do 3,75 mld zł. Ów dynamiczny wzrost jest odbiciem m.in. tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z urządzeń podłączonych do internetu. Szczególnie widoczne jest to w przypadku dwóch segmentów w obszarze cyfrowym – mobile i wideo. Z roku na rok rosną one w siłę i nic nie wskazuje, aby ta tendencja miała ulec zmianie.

"Dla rodzimego rynku reklamy internetowej zakończył się wzrostem dynamiki do poziomu 20,2% (z poziomu 7,2% w 2014 roku). Bardzo zbliżony trend obserwuje się też w Europie Zachodniej, gdzie przy nieznacznym wzroście rynku reklamy ogółem, rynek reklamy online – nieprzerwanie od 2011 roku – wykazuje dwucyfrową dynamikę. Na świecie rynek ten, jako samodzielny segment, przechwytuje coraz większą część budżetów reklamowych. Według prognoz PwC do 2019 roku może on mieć największy udział jako samodzielna kategoria reklamy."

Ewa Szczęsna, menedżer w dziale audytu i usług doradczych PwC
Obserwuj nas