Streaming the future

Jak spółki z sektora technologii, mediów i telekomunikacji (TMT) mogą przygotować się na dalsze rewolucyjne zmiany?

PwC przeanalizowała kluczowe obszary niepewności dla spółek z sektora TMT i opracowała szereg scenariuszy na to, jak może przedstawiać się sytuacja tego sektora w różnych okolicznościach. Scenariusze te mogą być pomocne uczestnikom ryku i inwestorom w przygotowaniu się na zmiany zachodzące w przyszłości

Biorą one pod uwagę szerokie spektrum interesów, od dążeń do sprawowania kontroli nad cyberprzestrzenią, po działania mające zapewnić pełną swobodę i równe traktowanie wszystkich odbiorców usług szerokopasmowych.

Regulacje rządowe, interesy państwowe i regionalne zdarzają się z tym czego oczekują konsumenci. A ich wymagania są ogromne. Chcą mieć wszystko dostępne od razu, kiedy tylko tego zapragną i na urządzeniach, które sobie sami wybiorą. Usługodawca ma przewidywać potrzeby i reagować na określone preferencje swoich klientów, chroniąc jednocześnie ich dane osobowe.

Na to wszystko nakładają się przetasowania w samej branży, gdzie zaciera się podział między sektorami, a prezesi firm zarówno medialnych, jak i telekomunikacyjnych, obawiają się konkurencji przede wszystkim ze strony firm technologicznych, które dzięki swoim modelom biznesowym i zaawansowaniu cyfrowemu, poszerzają cały czas obszary swojej działalności.

„Czy konsumenci w przyszłości będą mieć osobiste awatary cyfrowe, które będą przekazywać ich indywidualne potrzeby i preferencje dotyczące różnych kwestii: od zakupów internetowych po strumień muzyki cyfrowej? Czy do tego może nas doprowadzić rozwój sztucznej inteligencji? Dziś może jeszcze trudno sobie to wyobrazić, ale firmy z sektora TMT muszą przewidywać i układać już teraz plany na taką przyszłość.”

Paweł Wesołowski, partner, lider zespołu ds. sektora telekomunikacji, mediów i technologii w PwC Polska

Skontaktuj się z nami

Paweł Wesołowski

Paweł Wesołowski

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 22 746 4247

Obserwuj nas