Śniadanie biznesowe: Multichannel w branży materiałów budowlanych

 

9 maja 2017, godz.: 9:30-11:30
Warszawa, al. Armii Ludowej 14

 

Branża produkcji materiałów budowlanych w ostatnich latach przeżywała okres dynamicznego wzrostu

Głównymi czynnikami wpływającymi na rozwój sektora były m.in. inwestycje mieszkaniowe i remonty mieszkań. Znaczną rolę odgrywały i będą odgrywać również inwestycje infrastrukturalne.

Sprzedaż materiałów budowlanych coraz częściej odbywa się za pomocą kanałów online. Wzrost znaczenia kanału e-commerce generuje jednakże wyzwania dla producentów. Muszą oni w umiejętny sposób ułożyć relacje handlowe z tradycyjnymi dystrybutorami, tj. sklepami brick-and-mortar/DIY, a także szybko rozwijającymi się sklepami e-commerce. Coraz istotniejsze staje się znalezienie i utrzymanie równowagi pomiędzy kanałami określane jako podejście multichannel.

W 2016 roku wartość sprzedaży materiałów wykończeniowych i ogrodowych w kanale online wyniosła około 400 mln PLN, a na lata 2016-2020 przewidywany jest wzrost rzędu 10% rocznie*

*Wg danych Euromonitor

Czym jest multichannel?

Podejście to oznacza umiejętne różnicowanie warunków współpracy pomiędzy dystrybutorami. Celem jest uniknięcie konfliktów kanałowych, prowadzących niejednokrotnie do pogorszenia relacji, spadku obrotów i marż.

Podejście to polega na kilku krokach m.in.: 

  • dokładnej analizie poziomów cenowych, marż, potrzeb i zadań stawianych dystrybutorom, 
  • przygotowaniu systemu segmentacja dystrybutorów,
  • umiejętnemu różnicowaniu warunków handlowych pomiędzy zidentyfikowanymi grupami dystrybutorów.
     

Jak budować efektywne podejście multichannel w branży materiałów budowlanych?

Zapraszamy na nieodpłatne spotkanie, na którym przybliżymy najważniejsze zagadnienia związane z podejściem multichannel w branży produkcji materiałów budowlanych.

Podzielimy się z Państwem wiedzą oraz doświadczeniami wyniesionymi z realizowanych przez nas projektów. Pokażemy, w jaki sposób stworzyć efektywną segmentację dystrybutorów, zróżnicować warunki handlowe, a także jak unikać konfliktów kanałowych w celu zwiększenia sprzedaży i zysków.

Spotkanie poprowadzą:

  • dr Maciej Kraus, dyrektor, dział doradztwa strategicznego, PwC
  • Remigiusz Piwowarski, menedżer, dział doradztwa strategicznego, PwC

     

Skontaktuj się z nami

Magdalena Chyziak
Starszy Specjalista ds. Konferencji
Tel.: +48 519 50 7254
Email

Obserwuj nas