Nowe prawo - ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług

W dniu 20 maja 2016 r. Sejm RP uchwalił ustawę o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług ("Ustawa") po czym została ona przekazana Prezydentowi i Marszałkowi Senatu

Ustawa wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67/UE, której celem jest zwiększenie efektywności egzekwowania minimalnych warunków zatrudnienia na terenie państwa, w którym ma być świadczona usługa.

Ustawa określać będzie m.in. zasady delegowania pracowników na terytorium Polski, zasady kontroli przestrzegania przepisów, współpracy z organami innych państw członkowskich w zakresie delegowania pracowników na i z terytorium Polski, jak również zasady ochrony delegowanych pracowników.

Podczas webinarium, które odbyło się 16 czerwca 2016 roku, prawnicy PwC Legal omówiili:

  • Ustawę na tle dotychczas obowiązujących przepisów
  • Warunki zatrudnienia pracowników delegowanych na terytorium Polski
  • Obowiązki pracodawców delegujących pracowników na terytorium RP przewidziane Ustawą
  • Regulacje dotyczące kontroli prawidłowości delegowania pracowników

Webinarium poprowadzili:

  • Błażej Podstawski, kancelaria PwC Legal
  • Bartłomiej Włodarski, kancelaria PwC Legal

 

Skontaktuj się z nami

Błażej Podstawski

Counsel, Adwokat, PwC Polska

Tel.: +48 519 504 257

Bartłomiej Włodarski

Counsel, Radca Prawny, PwC Polska

Tel.: +48 519 504 201

Obserwuj nas