Doradztwo strategiczne

Strategia firmy to kluczowy element potrzebny do budowy przewagi konkurencyjnej. Powinna też umożliwiać szybką adaptację do bieżących potrzeb

Skuteczna strategia, czyli jaka?

Otoczenie rynkowe ewoluuje bardzo szybko. W tych okolicznościach, strategia Twojej firmy to jeden z kluczowych elementów potrzebnych do efektywnej budowy przewagi konkurencyjnej. Jej konstrukcja powinna umożliwiać reagowanie na obserwowane i przewidywane zjawiska oraz stwarzać ramy do rozwoju firmy w różnych scenariuszach.

Odpowiednia elastyczność pozwala na adaptację przedsiębiorstwa do bieżących potrzeb i wyzwań, między innymi poprzez modyfikację:

• łańcuchów dostaw,
• polityk cenowych,
• organizacji pracy.

Zamierzenia powinny uwzględniać także szereg wyzwań jakie niesie za sobą rewolucja technologiczna. Oznacza ona bowiem nie tylko nowe możliwości, ale także wyzwania, związane na przykład z cyberbezpieczeństwem. Bacznej obserwacji wymaga również otoczenie regulacyjne – szczególnie pod kątem nowych obowiązków jakie nakłada na przedsiębiorców ustawodawca. Wektorem wyznaczającym kierunek  powinny być wreszcie oczekiwania konsumentów, w których badaniu nieocenione narzędzie stanowi  analityka danych.
 

„Sytuacja na rynku powoduje, że wiele firm musi zrewidować swoje plany. Konieczność obrony przychodów oraz miejsc pracy, a także poszukiwanie nowych klientów zmuszają je do modyfikacji, a nawet opracowania strategii na nowo. To konieczne, bo usprawnienie funkcjonujących procesów, to zdecydowanie zbyt mało. Kompleksowa transformacja powinna zostać szczegółowo zaplanowana i wsparta rozwiązaniami technologicznymi, które pomogą w budowie przewagi konkurencyjnej."

Krzysztof Badowski 
Partner PwC, Lider zespołu strategii oraz zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego
 

Kompleksowe doradztwo strategiczne dla Twojej firmy

Oferujemy połączenie kompetencji z zakresu doradztwa strategicznego, transformacji przedsiębiorstw oraz szeroko rozumianych operacji, uwzględniających poza tradycyjnymi obszarami produkcji, zakupów, łańcucha dostaw również rozwój nowych produktów i usług. Dopełnieniem tych działań są wdrożenia innowacyjnych technologii IT.

Niezależnie od tego, czy branża jest stabilna, czy dotykają ją szybkie zmiany, coraz trudniej jest dzisiaj realizować strategie. Priorytety klientów zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Konkurenci pojawiają się z zupełnie nowymi modelami biznesowymi. Odpowiadamy na te trendy oraz znaczącą zmianę otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstw, wykorzystujemy zaawansowane metody analizy danych a także możliwości najnowszych technologii, by opracować i wdrożyć Twoją strategię biznesową, odpowiadającą na najnowsze wyzwania rynkowe.

Posiadamy doświadczenie strategiczne i operacyjne w bardzo wielu branżach. Znamy ich specyfikę, wyzwania i sytuację konkurencyjną. Dlatego łatwiej zrozumieć nam Twoje potrzeby.

< Back

< Back
[+] Read More

Nasz punkt widzenia

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy &, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Przemysław Paprotny

Przemysław Paprotny

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 766

Obserwuj nas