Jak nowe funkcjonalności rozwiązania Salesforce Marketing Cloud usprawniają działania mailingowe? Komentarz ekspertów PwC.

Anastasiya Penska Konsultant 11/12/17

Firma Salesforce nieustannie pracuje nad polepszeniem funkcjonalności swoich produktów.

Wśród tegorocznych aktualizacji Salesforce Marketing Cloud zmodyfikowanych zostało kilka istotnych funkcji wspomagających codzienną pracę marketingowców.

 

Okiełznaj mailing w kanale mobilnym

Jednym z podstawowych wyzwań napotykanych w trakcie przygotowywania treści elektronicznych jest umiejętne dopasowanie ich wyświetlania do specyfiki urządzeń przenośnych. Różnice w konsumpcji treści przez tego samego użytkownika w zależności od typu urządzenia na jakim je wyświetla są zasadnicze.

Mając świadomość tego zjawiska marketingowcy są przyzwyczajeni do tworzenia zróżnicowanych formatów. Dopasowują je do parametrów urządzenia odbiorcy: rozdzielczości ekranu, typu, a także nośnika treści (strony www, reklamy display czy wyszukiwarki).  Istotną zmienną pozostaje również sposób raportowania efektów podejmowanych działań.  Wszystkie przywołane zmienne są ważnym wyznacznikiem celów na każdym etapie procesu: od tworzenia treści po analitykę i mierzenie efektów.

W tym miejscu warto podkreślić, że rozwiązaniem najczęściej wykorzystywanym do generowania leadów przez nowoczesne działy marketingu są właśnie narzędzia mailingowe. Do tej pory mało rozpowszechnione było jednak wykorzystywanie  narzędzi do rozpoznawania urządzeń i dopasowywania do ich parametrów treści e-maili. Mając to na uwadze, Salesforce postanowił usprawnić pracę w module Marketing Cloud służącym do wysyłania wiadomości email - Email Studio. Teraz podczas tworzenia szablonu mailowego w Marketing Cloud możemy zdefiniować, które elementy wiadomości będą wyświetlane na urządzeniach mobilnych, aby zapewnić maksymalną wygodę konsumpcji treści.

View more

Minimalizuj ryzyko

Większość marketingowców spotkała się w swojej karierze z szeregiem błędów związanych z wysyłką mailingów. Tymczasem każda pomyłka może wywołać nie tylko kryzysy PR-owe, odbić się negatywnie na wizerunku, ale w skrajnych przypadkach może nawet pociągnąć za sobą poważne konsekwencje natury prawnej.

Omyłkowe wysłanie pustych wiadomości lub treści, które nie zostały zaakceptowane to pomyłki, które mogą się przydarzyć nawet najlepszym specjalistom. Z tego powodu Email Studio zostało wyposażone w opcję „Send Management Validation” (Weryfikacja ustawień zarządzania wysłaniem wiadomości email) , dzięki której system rozpoznaje użycie w tekście słów: „Test”, „Draft”, „Proof” (wyrazy te można dowolnie dodawać i zmieniać w sekcji admin). Dzięki tej funkcjonalności system kilkukrotnie ostrzega autora e-maila przed wysłaniem wiadomości, która zawiera wspomniane słowa w tytule lub pre-headerze, czyli krótkim podglądzie treści e-maila wyświetlanej na liście odebranych wiadomości.

View more

Usprawnij proces personalizacji komunikacji z klientem

Według raportu PwC „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu.” jedynie 4% Polaków uważa, że otrzymuje spersonalizowane oferty marketingowe, a to właśnie personalizacja jest wymieniana jako jeden z najważniejszych czynników budowania przewagi konkurencyjnej na rynku.

Moduł Content Builder systemu Marketing Cloud to rozwiązanie pozwalające na tworzenie unikatowych wiadomości e-mail, dzięki zastosowaniu algorytmów, które na podstawie danych o kliencie zebranych w systemie dopasowują zawartość przekazu do jego zainteresowań. Taka personalizacja umożliwia wysyłanie wiadomości do dużej liczby odbiorców przy zachowaniu indywidualnej zawartości komunikatu. A wszystko to dzięki automatyzacji i dynamicznemu dopasowywaniu treści do dynamicznie tworzonych segmentów.

Przykładem zastosowania przywołanego rozwiązania może być e-mail do klienta z proponowanymi produktami stworzony na bazie informacji o wcześniej dokonanych zakupach, odwiedzanych stronach, pobranych treściach czy innych działaniach w ramach serwisu internetowego. Content Builder pozwala jeszcze bardziej uprościć pracę działów marketingu przy tworzeniu spersonalizowanych wiadomości mailowych.  Usprawnia on generowanie szablonów mailingowych dzięki opcji przesyłania do systemu Marketing Cloud kreacji marketingowych. To forma swoistej biblioteki zawierającej dokumenty, prezentacje, obrazki czy infografiki.

View more

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, przywołanych aktualizacjach oraz usprawnieniach w Social Studio, Web Studio, Marketing Cloud Einstein, Integrations, Analytics Builder oraz Platform skontaktuj się z naszymi ekspertami lub umów na spotkanie Discovery!

 

 

Skontaktuj się z nami

Szymon Chodkowski
Director, Digital Practice
Tel.: +48 572 729 519
Email

Obserwuj nas