Jakie nowe usprawnienia narzędzia Marketing Cloud zostały wprowadzone w najnowszej aktualizacji systemu? Komentarz eksperta PwC.

Anastasiya Penska Konsultant

Start adding items to your reading lists:
or
Save this item to:
This item has been saved to your reading list.

Segmentacja, budowanie kreacji marketingowych oraz usprawnienia związane z codziennym użytkowaniem systemu

- oto główne obszary udoskonaleń w najnowszej odsłonie Salesforce Marketing Cloud.

Poszerzenie możliwości analityki strony internetowej

Analityka jest nieodłącznym elementem, wykorzystywanym przez marketingowców do raportowania oraz optymalizacji działań. Moduł Analytics Builder służy do zbierania informacji o aktywności użytkowników na prowadzonych  przez firmę stronach internetowych oraz w ramach domeny. Zebrane dane to informacje o tym w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę, jakie jej części są dla nich najbardziej angażujące, z jakich krajów pochodzą, z jakich urządzeń czy przeglądarek korzystają odwiedzając witrynę. Odpowiednia analiza, tych danych pozwala zwiększyć konwersję potencjalnych klientów na stronie internetowej. Jednocześnie moduł analityczny pozwala na transfer wykrytych użytkowników strony oraz na dołączenie ich do odpowiednich list (np. mailingowych) oraz ścieżek komunikacyjnych (moduł Journey Builder). Przykładem użycia informacji z Analytics Builder jest wysłanie wiadomości e-mail z kuponem rabatowym obowiązującym w sklepach w Warszawie do listy zasilonej użytkownikami, którzy odwiedzili specjalną stronę z produktem promocyjnym i mieszkających w stolicy i w jej okolicach.

View more

Jeszcze szybsza aktywacja notyfikacji typu push

Usprawnieniem strony użytkowej systemu jest integracja modułu aplikacji (app center) z modułem komunikacji w kanale mobilnym (mobile push). Celem tych działań jest uproszczenie konfiguracji połączeń pomiędzy aplikacjami mobilnymi a Marketing Cloud. Wcześniej, aby umożliwić wysyłanie notyfikacji typu push za pośrednictwem Marketing Cloud, niezbędna była konfiguracja aplikacji na osobnym portalu Salesforce - App Center. Był to skomplikowany i wydłużający działania proces. Teraz zniesiona została konieczność rejestrowania się na zewnętrznej stronie, a sam proces podłączenia aplikacji mobilnej stał się bardziej przyjazny. Nową aplikację związaną z  Marketing Cloud możemy podłączyć bezpośrednio z modułu Mobile Push, co usprawnia proces konfiguracji i umożliwia szybszą komunikację z klientem.

View more

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, przywołanych aktualizacjach oraz usprawnieniach w Social Studio, Web Studio, Marketing Cloud Einstein, Integrations, Analytics Builder oraz Platform skontaktuj się z naszymi ekspertami lub umów na spotkanie Discovery!

 

 

Wszystkie artykuły Customer Technology

Skontaktuj się z nami

Szymon Chodkowski
Dyrektor, CMO Advisory, PwC Polska
Tel.: +48 572 729 519
Email

Obserwuj nas