Minione 12 miesięcy to okres, który chcielibyśmy szybko zapomnieć, lecz na długo zapamiętamy!

Ogólnoświatowa pandemia spowodowała, że rok 2020 wstrząsnął światem – zarówno w kontekście społecznym, ekonomicznym, ale też środowiskowym. Przyniósł ogromne wyzwania, którym wszyscy zmuszeni byliśmy stawić czoła.

Michał Jaszczyk, PepsiCo

Wśród inicjatyw i zdarzeń z roku 2020, które na zawsze wpisały się w historię działań PepsiCo w Polsce znalazł się nagrodzony w niezależnym międzynarodowym zestawieniu „Program wsparcia lokalnych społeczności” w okresie zamknięcia spowodowanego pandemią w pierwszej połowie roku. Wówczas aktywnie wsparliśmy przedstawicieli zawodów medycznych i seniorów, niezależnie oraz wspólnie z partnerami z branży gastronomicznej. Przekazując im własne produkty, a także dostarczając ciepłe posiłki. W tym trudnym okresie nie zapomnieliśmy także o sektorze gastronomicznym – przekazaliśmy restauracjom ponad 1 mln butelek naszych napojów jako gratisy, by zachęcić w ten sposób konsumentów do zamawiania dań na wynos. 

Wspólnie z Fundacją PepsiCo włączyliśmy także naszych pracowników w pomoc na rzecz Fundacji WOŚP, a zaangażowanie naszego zespołu przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Mimo że wartość udzielonej pomocy przekroczyła 6,6 mln złotych, nie tylko o środki finansowe chodzi. Choć bez nich pewnie trudno byłoby mówić o realnym wsparciu. Z nieukrywaną dumą stwierdzam, że dzięki faktycznemu zaangażowaniu pracowników naszej firmy mogliśmy zrealizować inicjatywy nie tylko ogólnofirmowe, ale i oddolne, które służyły najbardziej potrzebującym.

Tomasz Pluta Google

Michał Jaszczyk
PepsiCo

 

Mimo kryzysu zdrowotnego na całym świecie nie zapomnieliśmy o zrównoważonym rozwoju. Jednym z istotnych celów PepsiCo w tym obszarze jest inwestowanie w rozwój technologii zwiększających recykling opakowań plastikowych. Podejmujemy te działania, ponieważ chcemy zbudować świat, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem. Już w połowie minionego roku ogłosiliśmy, że wszystkie butelki napojów Lipton Ice Tea produkowane w Polsce powstawać będą w 100% z tworzyw pochodzących z przetworzenia (tzw. rPET). W grudniu złożyliśmy kolejną deklarację – wszystkie opakowania popularnych napojów Pepsi oraz Mirinda do końca 2021 roku również będą wykonane w 100% z rPET. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%, a do roku 2030 zamierzamy całkowicie wyeliminować z produkcji opakowania powstałe na bazie paliw kopalnych. 

Przyczyniamy się ponadto do podnoszenia wskaźnika recyklingu w naszym kraju – w 2020 roku udowodniliśmy, że w Polsce można poddawać przetworzeniu więcej plastiku niż wynoszą obligatoryjne limity. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu wielu osób i projektom realizowanym w ramach programu „Działaj z imPETem”, recyklingowi poddaliśmy dodatkowych 1800 ton butelek plastikowych, dzięki czemu zwiększyliśmy nasz wskaźnik recyklingu o 40%. To między innymi w ten sposób chcemy wyznaczać kierunki działań na drodze do zielonej odbudowy świata oraz stworzenia gospodarki obiegu zamkniętego.

Kolejny ambitny cel, jaki sobie postawiliśmy, to osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Jako PepsiCo angażować się będziemy w rozwój zrównoważonego rolnictwa, szybsze wdrożenie różnorodnych rozwiązań z zakresu odnawialnej energii elektrycznej, jak również wdrażanie nisko- i bezemisyjnych rozwiązań transportowych – wszystko po to, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko. Już teraz z dumą mogę powiedzieć, że Polska jest jednym z rynków, w których PepsiCo w 100% korzysta tylko zielonej energii elektrycznej, zasilając 4 nasze zakłady produkcyjne oraz siedzibę główną.

 

Patrząc na działalność od strony operacyjnej, pandemia zmieniła praktycznie wszystkie aspekty naszego codziennego funkcjonowania. Pragnę podkreślić ogromną pracę i determinacją naszego zespołu: przez wszystkie okresy zamknięć spowodowanych pandemią nasze zakłady produkcyjne działały bez przerw, nasi przedstawiciele handlowi stale odwiedzali klientów, a jako organizacja w rekordowym czasie przeszliśmy na pracę zdalną. W tym trudnym czasie otworzyliśmy nasz największy w kraju magazyn centralny, kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój istniejących zakładów, m.in. uruchamiając nową linię produkcyjną, wdrażając projekty oszczędnościowe End2End, istotnie rozwijając kanał e-commerce, a także pomagając klientom z sektora gastronomii w adaptacji do nowych warunków. Utrzymujemy stałe, bliskie i prawdziwie partnerskie relacje z klientami, ponieważ na współpracę z partnerami patrzymy długoterminowo.

Wierzymy, że rok 2021 przyniesie tak bardzo oczekiwane przez nas wszystkich zmiany na lepsze. Wiemy, że miniony rok w istotnym stopniu zmienił świadomość społeczną, kiedy to szeroko rozumiane grupy odbiorców zwróciły swoją uwagę w kierunku ochrony zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników, a także zaangażowania w pomoc lokalnym społecznościom. Te szlachetne działania nie mogą jednakże przyćmić świadomości i aktywności pro-środowiskowej. Dlatego jako organizacja będziemy stale angażować się w inicjatywy zapewniające lepsze życie dla ludzi i całej planety. W tym roku startujemy m.in. z ambitnym projektem edukacyjnym dotyczącym ekologii oraz odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych skierowanym do młodzieży szkolnej. W 2021 roku przypada także 30-lecie obecności PepsiCo w Polsce, a to doskonały moment, aby podsumować naszą dotychczasową działalność, oraz zapowiedzieć dalsze ambitne plany. Nieustannie będziemy też wspierać naszych partnerów w procesie zmiany rynkowej, bo to one będą miały istotny wpływ na akceptację wśród odbiorców. Dążymy do spełniania oczekiwań konsumentów, gdyż ci poszukują marek, które mają coś ważnego do powiedzenia, angażują się w kwestie społeczne i środowiskowe, a jednocześnie zapewniają wsparcie i dobrą wspólną zabawę.

 

Obserwuj nas