05/03/18
Taki podatek miałby obciążać sprzedaż reklamodawców i pośredników internetowych. Byłby on doliczany do przychodów osiąganych przez tych przedsiębiorców, a następnie odprowadzany do fiskusa w kraju, w którym kreowana jest wartość dla klienta z wykorzystaniem internetu. Podatek obciążałby nie tylko sprzedaż konsumencką, ale również sprzedaż pomiędzy przedsiębiorcami.
W najbliższych miesiącach można spodziewać się rozstrzygnięć na poziomie KE o akceptowalnym modelu podatku cyfrowego oraz terminów jego wprowadzenia. Istotne będzie również określenie momentu w czasie, do którego ten podatek miałby obowiązywać (w założeniach powinno to być rozwiązanie przejściowe), jak również sposobu jego poboru w poszczególnych jurysdykcjach.
Pomimo, że ostateczny model podatku nie jest znany, warto już teraz zastanowić się nad możliwymi konsekwencjami wprowadzenia dla Państwa biznesu.
Partner zarzadzający, Tax, Legal and People (TLP), PwC Polska
Tel.: +48 502 184 846