Nowy podatek cyfrowy

05/03/18

Zanim KE zdecyduje o sposobie opodatkowania zysków przedsiębiorstw internetowych, prawdopodobne jest podjęcie skoordynowanych działań celem wdrożenia nowego podatku pośredniego - podatku cyfrowego.

Taki podatek miałby obciążać sprzedaż reklamodawców i pośredników internetowych. Byłby on doliczany do przychodów osiąganych przez tych przedsiębiorców, a następnie odprowadzany do fiskusa w kraju, w którym kreowana jest wartość dla klienta z wykorzystaniem internetu. Podatek obciążałby nie tylko sprzedaż konsumencką, ale również sprzedaż pomiędzy przedsiębiorcami.

W najbliższych miesiącach można spodziewać się rozstrzygnięć na poziomie KE o akceptowalnym modelu podatku cyfrowego oraz terminów jego wprowadzenia. Istotne będzie również określenie momentu w czasie, do którego ten podatek miałby obowiązywać (w założeniach powinno to być rozwiązanie przejściowe), jak również sposobu jego poboru w poszczególnych jurysdykcjach.

Pomimo, że ostateczny model podatku nie jest znany, warto już teraz zastanowić się nad możliwymi konsekwencjami wprowadzenia dla Państwa biznesu.

 

Skontaktuj się z nami

Tomasz  Kassel

Tomasz Kassel

Partner zarzadzający, Tax, Legal and People (TLP), PwC Polska

Tel.: +48 502 184 846

Obserwuj nas