Studium przypadku: automatyzacja procesów biznesowych

Robotics Process Automation (RPA)

„Na początku wydawało mi się, że automatyzacja procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (RPA) jest kolejnym wydumanym słowem, które zniknie z rynku tak szybko, jak się na nim pojawiło. Pilotażowa implementacja RPA w mojej firmie pokazała, że się myliłem. Jest to rozwiązanie, które codziennie wspiera moich pracowników.”

Klient, CEO Centrum Usług Wspólnych w globalnym przemyśle drzewnym

Wyzwanie biznesowe

Klient, bank o globalnym zasięgu, planował zmniejszyć liczbę powtarzalnych i czasochłonnych zadań, które do tej pory były wykonywane przez pracowników. Oczekiwanym rezultatem projektu było uwolnienie zasobów ludzkich, tak żeby pracownicy mogli skupić się na innych, bardziej analitycznych i bardziej ambitnych zadaniach.

Ponad 70%

Redukcja w zakresie powtarzalnych czynności administracyjnych

Nasze podejście

Dokonaliśmy przeglądu procesów u klienta i wybraliśmy te, w przypadku których wdrożenie robotyzacji było najbardziej zasadne. Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które obejmowało definicję procesu, zaprojektowanie odpowiednich narzędzi, ich rozwój, testowanie i finalne wdrożenie.

Przeprowadziliśmy ocenę bieżących i selekcję kolejnych procesów do dalszej automatyzacji. Następnym krokiem było stworzenie dokumentacji projektowej (dokumentów dotyczących definicji procesu i projektu rozwiązania). Zaprojektowaliśmy kompleksowego robota, który był rozwijany i testowany pod kątem potrzeb firmy. Kolejnym etapem były testy akceptacyjne oraz prezentacja efektów pracy nad wdrożeniem, a na samym końcu cały proces został umocowany w środowisku produkcyjnym klienta.

3000 godzin/miesiąc

Oszczędności wynikajace z przeglądu i wdrożeń

Rezultaty

Wdrożenie z sukcesem zaproponowanego przez nas rozwiązania, pozwoliło zautomatyzować część większych procesów w firmie i przyniosło wymierne korzyści dla klienta i jego pracowników. Z perspektywy zarządzania zmianą w organizacji, początkowe wdrożenie było pierwszym, ale najważniejszym krokiem do realizacji większego projektu - automatyzacji procesów w firmie.

Wdrożenie RPA, pozwoliło uzyskać następujące korzyści:

  • do 3300 zaoszczędzonych godzin w miesiącu dzięki zastąpieniu administracyjnych, powtarzalnych zadań rozwiązaniem RPA,
  • 23 etatów uwolnionych i relokowanych do wykonywania bardziej złożonych zadań,
  • do 750 000 €/rok oszczędności z automatyzacji procesów.

Dodatkowo RPA pomogło w redukcji błędów procesowych, eliminując koszty naprawy. Przyczyniło się również do wzrostu satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy poprzez ograniczenie powtarzalnych, nieprzynoszących wartości dodanej zadań.

„PwC po raz kolejny udowodniło, iż jest wartym zaufania doradcą, pomagając mi osiągnąć korzyści poprzez wykorzystanie swojej wiedzy i zrozumienia mojego biznesu; RPA jest rozwiązaniem IT, które ja, jako biznes, mogę nie tylko zrozumieć, ale również sam nim sterować, ponieważ po etapie wdrożenia, nie wymaga obecności profesjonalistów z branży robotyki”.

Dyrektor operacyjny, KYC/AML

Skontaktuj się z nami

Michał Targiel

Michał Targiel

Partner, PwC Polska

Tel.: + 48 519 507 138

Obserwuj nas