Rewolucja w świecie mediów i rozrywki: kiedy najbardziej nowatorskie podmioty same doświadczają przewrotu

Jak będzie w przyszłości wyglądać branża rozrywki i mediów? Jakie szanse stwarza cyfrowy świat?

Trudno wyobrazić sobie sektor bardziej bezpośrednio i dogłębnie poddany wpływom technologii cyfrowych niż sektor mediów. Branża ta stanowi forpocztę rewolucji cyfrowej, gdzie niektóre z najbardziej przełomowych i dynamicznych nowych usług zmieniają sposób, w jaki oglądamy, kupujemy, udostępniamy, łączymy się i korzystamy z rozrywki.

Nic więc dziwnego, że bitwa o terytorium, przewagę konkurencyjną i relacje z klientami staje się coraz bardziej intensywna. Spółki, które kiedyś wprowadzały przełomowe rozwiązania, jak iTunes, zostały z kolei prześcignięte w tej dziedzinie przez nowe firmy, takie jak Spotify. Przedsiębiorstwa z sektora dóbr konsumpcyjnych, takie jak Burberry oraz marki, takie jak MrPorter.com tworzą i rozpowszechniają własne treści medialne. Firmy telewizyjne i filmowe znajdują nowe sposoby, by spieniężyć swoją działalność w internecie. Dominacja reklamy telewizyjnej ulega erozji w miarę, jak klienci oglądają coraz więcej treści na smartfonach i tabletach. Nawet nadzwyczajnie skuteczny model subskrypcji telewizyjnej podlega innowacjom i deregulacji, a nowi operatorzy, tacy jak BlinkBox umożliwiają klientom płacenie na bieżąco za oglądane materiały.

Liderzy w tej coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni to firmy, które wykraczają poza krąg telewizji, drukowanych nośników lub platform internetowych i organizują swoją działalność wokół swoich klientów. Nazywamy to zjawisko spółką „MyMedia”.

 

Obserwuj nas