Badanie firm rodzinnych 2016. Firmy rodzinne w obliczu zmian

Zapraszamy do zapoznania się z 8. edycją Badania Firm Rodzinnych

W tegorocznej edycji badania wzięły udział 2802 osoby z 50 krajów, w tym 34 ankietowanych z Polski. Polską edycję raportu opracowaliśmy we współpracy z Instytutem Biznesu Rodzinnego.

Za pomocą pogłębionych wywiadów z właścicielami oraz osobami zarządzającymi firmami rodzinnymi udało nam się określić jakie wyzwania i szanse pojawią się przed firmami rodzinnymi w ciągu najbliższych 5 lat oraz jak oceniają swoją sytuację w kontekście zmiany pokoleniowej, przekazania biznesu sukcesorom czy transformacji cyfrowej, która wymusza poszukiwanie nowych modeli biznesowych.

badanie firm rodzinnych 2016, pwc polska

72%

badanych planuje przekazać biznes rodzinny następnemu pokoleniu w ciągu 5 lat (zmiana u sterów)


62%

ankietowanych uznało, że ich przedsiębiorstwa są dobrze przygotowane do odparcia zagrożeń związanych z atakami cybernetycznymi (transformacja cyfrowa)

44%

badanych stwierdziło, że firmom rodzinnym trudniej jest pozyskać i utrzymać kluczowych pracowników. Dla 61% badanych będzie to główne wyzwanie na najbliższe lata (zmiana pokoleniowa)

45%

badanych uważa ciągłą konieczność bycia innowacyjnym, by nie wypaść z rynku, jako jedno z najważniejszych wyzwań (nowe modele biznesowe)

Polskie firmy rodzinne osiągają bardzo dobre wyniki w porównaniu z firmami z innych części świata, dlatego ich myśleniu o rozwoju w perspektywie długookresowej towarzyszy optymizm. Są do tego liczne powody – z roku na rok przybywa przedsiębiorców, którzy swoje strategie budują już nie tylko w oparciu o krajowy rynek, ale planują lub już z sukcesami prowadzą ekspansję zagraniczną. Kolejne lata będą z pewnością czasem na umacnianie pozycji w Polsce i zdobywanie kolejnych, nawet tych odległych rynków

Piotr Wyszogrodzki, partner w PwC, lider praktyki polskich firm rodzinnych

Studia przypadków

Chcemy, aby kapitał wypracowywany przez firmę Wiśniowski pracował dla naszego regionu

Krystyna Baran Prezes firmy WIŚNIOWSKI

Przejdź do case study

Z Przemyśla na Broadway: rozwijanie globalnej marki w Polsce

Zbigniew Inglot Prezes firmy Inglot

Przejdź do case study

Udana sukcesja podstawą dynamicznego rozwoju

Izabella Wałkowska Prezes firmy Plastwil

Przejdź do case study

Skontaktuj się z nami

Piotr Wyszogrodzki
Partner
Tel.: +48 502 184 277
Email

Piotr Woźniakiewicz
Starszy Menedżer
Tel.: +48 502 184 734
Email

Ewelina Grzelak
Menedżer ds. Rozwoju Biznesu, praktyka polskich firm prywatnych
Tel.: +48 502 184 491
Email

Obserwuj nas