Należy jednak podkreślić, że nadal najwięcej sprzedaży odbywa się w oddziałach banków. Jest to jednak trend malejący gdyż już w tej 57% klientów banków deklaruje, że są skłonni do zastąpienia doradcy rozwiązaniem technologicznym.
Aplikacje mobilne i dostęp do szybkiego internetu towarzyszą nam już w zasadzie na każdym kroku. Ludzie lubią nowinki technologiczne i pomimo iż nadal 60% transakcji odbywa się w Polsce gotówką, to wykorzystanie płatności mobilnych (kartą czy blikiem) rośnie z każdym rokiem.
Szczególnie młodsze pokolenia dokonują zakupów w sklepach on-line (kupują głównie ubrania, sprzęt sportowy oraz żywność) i coraz częściej stosują metody płatności on-line. Nasi respondenci wskazują, że najbardziej popularne są płatności online, płatności mobilne.
W tej chwili w Polsce jest już 2 mln użytkowników BLIKa. Szybko została przyjęta także płatność Android Pay – w ciagu pierwszych 6 tygodni (uruchomiony w Polsce w listopadzie 2016 roku) podłączonych zostało 15 tys kart.
Jak wskazuje badanie Consumer Mobile Survey przeprowadzone w 2016 roku, 40% respondentów korzysta z aplikacji bankowych na swoich smartphonach. Na tle Europy Polska plasuje się na drugim miejscu (po Turcji, a przed Włochami, Hiszpanią czy Rumunią) w korzystaniu z aplikacji mobilnych do zarządzania finansami i dokonywania płatności.
Jak potwierdza większość ankietowanych, do skorzystania z rozwiązań finansowych oferowanych w internecie, zachęciłaby wygoda (33%) oraz większe zaufanie do platform technologicznych (28%). Klienci chcą aby ich dane były dobrze zabezpieczone (tak potwierdza 62% ankietowanych). To właśnie banki oraz rodzina są najbardziej wiarygodne w percepcji klientów (jest to niezależne od wieku kredytobiorcy). W przypadku nagłym 88% klientów pożyczyłoby pieniądze od banku a 84% od rodziny.