Połączeni w sieci: sektor finansowy

Sektor finansowy zmienia się jak nigdy wcześniej. Dzieje się tak za sprawą postępu technologicznego, nowych regulacji oraz zmieniających się i rosnących oczekiwań klientów. Efektem "nowej rzeczywistości" są tzw. fintech-y, które pojawiają się na styku technologii i usług finansowych.

Sektor finansowy w Polsce jest zaawansowany technologicznie i innowacyjny, zaś Polacy myślą "cyfrowo". Powoduje to, że jesteśmy poligonem doświadczalnym pod względem rozwoju i wykorzystania nowych technologii w bankowości.

57%

klientów banków jest skłonnych do zastąpienia doradcy rozwiązaniem technologicznym

Rośnie wykorzystanie bankowości mobilnej i internetowej

Należy jednak podkreślić, że nadal najwięcej sprzedaży odbywa się w oddziałach banków. Jest to jednak trend malejący gdyż już w tej 57% klientów banków deklaruje, że są skłonni do zastąpienia doradcy rozwiązaniem technologicznym.

Aplikacje mobilne i dostęp do szybkiego internetu towarzyszą nam już w zasadzie na każdym kroku. Ludzie lubią nowinki technologiczne i pomimo iż nadal 60% transakcji odbywa się w Polsce gotówką, to wykorzystanie płatności mobilnych (kartą czy blikiem) rośnie z każdym rokiem.
 

Sektor finansowy coraz bardziej #fintech

Szczególnie młodsze pokolenia dokonują zakupów w sklepach on-line (kupują głównie ubrania, sprzęt sportowy oraz żywność) i coraz częściej stosują metody płatności on-line. Nasi respondenci wskazują, że najbardziej popularne są płatności online, płatności mobilne.

Rośnie także adopcja płatności bezstykowych

W tej chwili w Polsce jest już 2 mln użytkowników BLIKa. Szybko została przyjęta także płatność Android Pay – w ciagu pierwszych 6 tygodni (uruchomiony w Polsce w listopadzie 2016 roku) podłączonych zostało 15 tys kart.

Jak wskazuje badanie Consumer Mobile Survey przeprowadzone w 2016 roku, 40% respondentów korzysta z aplikacji bankowych na swoich smartphonach. Na tle Europy Polska plasuje się na drugim miejscu (po Turcji, a przed Włochami, Hiszpanią czy Rumunią) w korzystaniu z aplikacji mobilnych do zarządzania finansami i dokonywania płatności.

Kluczowa dla rozwoju bankowości mobilnej i internetowej jest wygoda oraz kwestia zaufania

Jak potwierdza większość ankietowanych, do skorzystania z rozwiązań finansowych oferowanych w internecie, zachęciłaby wygoda (33%) oraz większe zaufanie do platform technologicznych (28%). Klienci chcą aby ich dane były dobrze zabezpieczone (tak potwierdza 62% ankietowanych). To właśnie banki oraz rodzina są najbardziej wiarygodne w percepcji klientów (jest to niezależne od wieku kredytobiorcy). W przypadku nagłym 88% klientów pożyczyłoby pieniądze od banku a 84% od rodziny. 

Skontaktuj się z nami

Obserwuj nas