Wiele uwagi poświęca się w ostatnich latach zjawisku rozwoju startupów, przedsiębiorczości korporacyjnej oraz innowacjom wywodzącym się ze środowisk naukowych. Naszym zdaniem podobną uwagę powinno się poświęcić mechanizmom współpracy firm z branż kreatywnych z innymi, przyszłościowo i globalnie zorientowanymi sektorami gospodarki.
W zasadzie każda firma czy gospodarka, jeśli na poważnie myśli o rozwijaniu przyszłościowych kompetencji, powinna być zaangażowana w projekty o charakterze „moonshot”. Nie musi to być od razu „misja na Marsa” - jednak stawianie na ambicję i wizjonerstwo, nawet na poziomie lokalnym, powinno być częścią organizacyjnego DNA.
Wehikuły CVC (Corporate Venture Capital) są jedną z najbardziej zorientowanych na przyszłość form przedsiębiorczości organizacyjnej. Oprócz samego mechanizmu inwestycyjnego pozwalają również rozwijać nową kulturę organizacyjną, często niezbędną dla odpowiednio szybkiego rozwoju przedsięwzięcia.