Spółka z branży lotniczej znalazła się na skraju upadłości, pomimo podejmowania prób restrukturyzacyjnych w przeszłości i otrzymania sporego dofinansowania z budżetu Skarbu Państwa. Spółka starała się o kolejne dofinansowanie z budżetu Państwa, które mogło zostać mu udzielone pod warunkiem przedstawienia planu restrukturyzacji i akceptacji zarówno Ministerstwa Skarbu Państwa jak i Komisji Europejskiej.
Klient potrzebował pomocy w przygotowaniu planu naprawczego (przygotowanie inicjatyw restrukturyzacyjnych) oraz przygotowaniu biznes planu.
PwC przeanalizowało sytuację finansową spółki oraz rentowność połączeń lotniczych i przygotowało dynamiczny model finansowy pod biznesplan i inicjatywy restrukturyzacyjne oraz plan restrukturyzacji. Model umożliwiał analizę kosztów lotniczych per połączenie i rodzaj maszyny obsługującej lot i prezentował projekcje sprawozdań finansowych spółki.
Plan restrukturyzacji został pomyślnie zaakceptowany prze Ministerstwo Gospodarki oraz przez Komisję Europejską. Dodatkowo PwC skorygowało mechanizm alokacji kosztów, które zaburzały analizę rentowności połączeń lotniczych, by spółka zamykała tylko rzeczywiście nierentowne połączenia; oraz zidentyfikowało kluczowe drivery biznesu. Po wdrożeniu planu restrukturyzacji wyniki spółki były lepsze niż oczekiwane w planie restrukturyzacji.
Grupa szpitali rozpoczęła proces dynamicznej ekspansji na rynku Polskim, zarówno poprzez rozwój organiczny jak i nieorganiczny. Na moment podjęcia współpracy z PwC Grupa składała się z kilkunastu placówek, spośród których wiele było jeszcze słabo zintegrowanych z pozostałymi zarówno pod względem organizacyjnym jak i systemowym.
Klient potrzebował opracowania pięcioletniej strategii rozwoju wraz z modelem finansowym prognozującym wyniki Grupy w kolejnych 5 latach i kwantyfikującym wpływ różnych inicjatyw strategicznych. Dodatkowo potrzebował możliwości oszacowania finansowania potrzebnego do zrealizowania planowanych działań oraz analizy opłacalności inwestycji dla inwestora.
PwC stworzyło obszerny model prognozujący wyniki Grupy, umożliwiający planowanie i analizę inicjatyw wpływających na dowolny parametr w każdym oddziale i każdej placówce Grupy oraz dodawanie nowych placówek.
Model strategiczny stworzony przez PwC integrował początkowo niespójne dane operacyjno-finansowe dostarczone przez Spółkę dot. wszystkich placówek Grupy do jednolitego układu. Dzięki jego wysokiemu stopniu rozbudowania, w sytuacji słabego zintegrowania Grupy, został przez Spółkę wykorzystany jako narzędzie pomocnicze przy tworzeniu budżetu na rok 2016