{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
W wyniku kontroli regulatora i stwierdzonych nieprawidłowości, na jeden z globalnie działających banków zostały nałożone kary za niedopełnienie wymogów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML / KYC). Łączna kwota kar liczona była w setkach milionów dolarów.
By uzupełnić zidentyfikowane luki i uniknąć dalszych kar, bank został zobligowany do wdrożenia 3-letniego programu naprawczego.
W celu spełnienia wymagań regulacyjnych, bank zwrócił się o pomoc do PwC.
Skrócenie długości
trwania procesu
PwC zaproponowało całkowicie nowy proces - „Lean Simplified Due Diligence”, obejmujący zasięgiem klientów o obniżonym poziomie ryzyka.
Proces projektowania rozpoczęliśmy od postawienia sobie pytania: „Jakie wymagania bank musi spełnić i jak może to osiągnąć najmniejszym nakładem sił?”. Jednocześnie chcieliśmy wyeliminować najczęstsze pomyłki analityków oraz maksymalnie uprościć pracę dla front office.
Zaprojektowaliśmy cały proces z maksymalnym wykorzystaniem automatyzacji i minimalnym udziałem pracy analityka, a konkretnie:
Dzięki przeprojektowaniu procesu skróciliśmy czas potrzebny na wykonanie przeglądu z 20h do 9h, co umożliwiło bankowi realizację zobowiązań wobec regulatora. Proces został bardzo dobrze przyjęty i wdrożony również w innych liniach biznesowych.