Aikido komunikacji i perswazji

Komunikacja - z tym pojęciem mamy do czynienia na co dzień. Mogłoby się wręcz wydawać, że skoro komunikujemy się praktycznie nieustannie, jesteśmy w tym temacie biegli.
Nic bardziej mylnego.

Być może się komunikujemy, ale czy w sposób efektywny? Czy pomaga on nam osiągnąć nasze cele - bliższe i dalsze? Czy potrafimy budować i utrzymywać służące nam relacje? Czy czujemy się pewnie w interakcji z innymi i potrafimy ich przekonać do swoich racji?

Zapraszamy Państwa na szkolenie, które prowadzony jest w sposób warsztatowy. Krótkie części teoretyczne przeplatane są ćwiczeniami, dyskusjami, analizą przypadków, symulacjami, czy w końcu - pracą z kamerą. Dzięki takiemu podejściu proponujemy spotkanie interaktywne, podczas którego uczestnicy nie tylko poznają, ale również przetestują różne podejścia, zasady, style i narzędzia, które przybliżą ich do komunikowania się w sposób bardziej świadomy i skuteczny.

Dla zainteresowanych klientów, powyższe szkolenie oferujemy również w formie zamkniętej, dostosowanej dla uczestników danej firmy.

Program szkolenia:

Dzień 1:

1.Osobisty SWOT komunikacyjny

  • Omówienie postawy i relacji z Partnerami Biznesowymi
  • Matryca Integracji Zasobów - diagnoza mocnych stron oraz obszarów do rozwoju

2.Komunikacja w pigułce

  • Odbiorca - Nadawc (wzajemna odpowiedzialność)
  • Podstawowe błędy w komunikacji
  • Zarządzanie przekonaniami i stereotypami (np. w pracy z innymi kulturami)

3.Techniki prezentacji  i praca głosem

  • Struktura wypowiedzi
  • Triada retoryczna
  • Elementy pracy z dykcją i przekazem emocjonalnym

 

 

4.Style komunikacji

  • Style komunikacyjne – test
  • Omówienie typologii i wyników testów
  • Najczęstsze problemy komunikacyjne na styku różnych stylów komunikacji
  • Jak dostosowywać komunikację do danego typu osobowości

5.Narzędzia komunikacyjne

  • Pytania otwarte i zamknięte
  • Model GROW
  • Pacing i Leading

6.Trudne sytuacje - jak je rozwiązać w praktyce (ćwiczenia oparte o case study, symulacje i scenki).

Proponujemy, aby Case Study i symulacje rozmów oparte były na rzeczywistych sytuacjach, z którymi spotykają się uczestnicy szkolenia.

Każda osoba dostanie konstruktywny feedback + kilka scenariuszy na rozwiązanie sytuacji.


Dzień 2:

1.Najnowsze trendy we wpływaniu na procesy decyzyjne i motywację drugiego człowieka

  • 4 MAT i wykorzystanie wiedzy o mózgu w komunikacji
  • Definicja i wykorzystanie procesów decyzyjnych

2.Wywieranie wpływu

  • Definicje: manipulacja, perswazja i wywieranie wpływu
  • Podobieństwa i różnice
  • Dyskusja moderowana

3.Język perswazji znany z teorii R. Cialdiniego – jego aktualność, inne ujęcie, nowe trendy

  • 9 praw perswazji K. Hogana
  • Trójkąt dramatyczny  B. Karpmana

 

4.Budowanie autorytetu w komunikacji

  • Inwentarz zasobów osobistych
  • Model dyskontowania
  • Model T-shirt

5.Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednim językiem – argumentacja logiczna i emocjonalna

  • Lingwistyka perswazji
  • Sygnały werbalne i niewerbalne w perswazji
  • Dopasowanie, dostrojenie, prowadzenie w komunikacji

6.Wykorzystywanie siły przeciwnika

  • 4 techniki asertywności w komunikacji
  • Kanały sensoryczne
  • Metaprogramy – co to takiego?
  • Typy metaprogramów – test

  

Prowadzący:

Anna Olszewska-Florczak

Anna Olszewska - Florczak

Od 18 lat konsultant, trener biznesu. Certyfikowany Master & Team Coach EMCC. Trener Przywództwa Sytuacyjnego – Situational Leadership® Training & management Model by CLS. Odpowiadała w Polsce za akredytację konsultantów i trenerów z Teorii Ról Zespołowych Belbin Associates®. Redaktor merytoryczny książki „Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek”.
Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sprzedaży i zarządzania potencjałem kompetencyjnym zespołów na każdym szczeblu organizacji. Projektuje i wprowadza cykle szkoleń rozwojowych dla branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, finansowej, FMCG oraz produkcyjnej.
W swojej karierze wykorzystując doświadczenie managerskie i korporacyjne poprowadziła ponad 1200 dni szkoleniowych z zakresu przywództwa, komunikacji, umiejętności menedżerskich, budowania zespołu, asertywności, sprzedaży, negocjacji, standardów obsługi klienta i rozwoju osobistego. Specjalizuje się w coachingu biznesowym oraz szkoleniach z zakresu soft skills dotyczących m.in.: przywództwa sytuacyjnego, komunikacji interpersonalnej, motywacji, zarządzania sobą w stresie i w czasie oraz zarządzania zespołem i umiejętności managerskich, wywierania wpływu oraz inspirowania menedżerów do wzięcia odpowiedzialności za zespoły i zmiany w organizacji. Potrafi łączyć świat psychologii z potrzebami biznesowymi i rynkowymi oraz dobierać rozwiązania poprawiające skuteczność i efektywność operacyjną.

  

Informacje dodatkowe:

Terminy warsztatu

Zapraszamy do kontaktu!

Miejsce warsztatu

Biuro PwC w Warszawie ul. Polna 11 (przystanek metro Politechnika)

Koszt uczestnictwa

960 PLN + VAT / 2 dni

Skontaktuj się z nami

Aleksandra Marcinkowska

Starszy Koordynator szkoleń, PwC Polska

Tel.: +48 519 507 345

Katarzyna Szac-Krzyżanowska

Menedżer, PwC Polska

Tel.: +48 519 507 220

Obserwuj nas