Kobiety wybierają tych pracodawców, którzy oferują im międzynarodowe doświadczenie

Aż dla 64% kobiet na świecie i w Polsce fakt, że firma zapewnia pracownikom zdobycie międzynarodowego doświadczenia poprzez pracę w zagranicznych oddziałach, był kluczowy przy podejmowaniu decyzji o wyborze pracodawcy lub pozostaniu w danej organizacji – wynika z najnowszego raportu PwC „Modern mobility: Moving women with purpose”.

Raport „Modern mobility: Moving women with purpose” ujawnia, że szanse na zdobycie międzynarodowego doświadczenia figurują wysoko na liście pożądanych cech pracodawcy. 64% kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy. Dane te potwierdza także raport PwC z 2015 r., „The female millennial: A new era of talent”, które wykazało, że 71% kobiet z pokolenia milenijnego chce podczas swojej kariery zawodowej pracować za granicą.

82% kobiet w Polsce uważa, że możliwość podjęcia międzynarodowego zlecenia, będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju ich karier, a 86% potwierdza, że zdobyte za granicą doświadczenie miało pozytywny wpływ na ich rozwój zawodowy, a także osobisty. Wszystkie panie, które miały okazję pracować dla swojej firmy na kontrakcie za granicą, chciałaby podjąć się kolejnego takiego wyzwania.

Autorzy raportu PwC podkreślają, że jesteśmy świadkami niespotykanego wcześniej zapotrzebowania na zdobywanie międzynarodowego doświadczenia wśród kobiet. Co ciekawe, aż 60% przedsiębiorstw na świecie posiada programy pozwalające na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, ale tylko 22% z nich stara się zwiększyć liczbę kobiet uczestniczących w tych programach.

64% pań badanych w Polsce potwierdza, że polityka dotycząca zdobywania międzynarodowego doświadczenia w firmach, w których pracują, nie jest do końca jasna i określona. 64% z nich uważa, że mają takie same szanse na otrzymanie pracy przy zagranicznym projekcie, jak mężczyźni. Co ciekawe, aż 86% badanych panów sądzi, że szanse te są równe.

Badanie przeprowadzone przez PwC kwestionuje obiegowe opinie, że kobiety, które posiadają rodziny, nie są gotowe do podejmowania w pracy zadań związanych z wyjazdami za granicą. Tylko 27% Polek wolałoby, aby możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia miała miejsce zanim założą rodzinę.

Ankietowane w badaniu panie przyznają także, że w ich firmach pracuje niewystarczająca liczba kobiet, które odniosły sukces zawodowy za granicą i mogą być inspiracją dla innych osób. Z kolei 64% respondentek, które uczestniczą w międzynarodowych projektach, obawia się, jaką role będzie pełnić po powrocie do swojej macierzystej firmy.

"Jak pokazują wyniki badań, kobiety w Polsce chcą podejmować międzynarodowe wyzwania i są do tego w pełni przygotowane. Są świadome wartości, jaką takie doświadczenia mogą wnieść do ich rozwoju zawodowego, a także osobistego. Tym bardziej, że obecnie tego typu praktyka nie musi wiązać się z długą nieobecnością poza krajem, a bardziej z podróżowaniem. Ważne jest, by pracodawcy mieli jasno określoną politykę związaną z wyjazdami pracowników na zagraniczne projekty, dostrzegając w tym szansę na rozwój unikalnego doświadczenia swojej kadry. Warto pamiętać, że dzisiaj, aby być dobrym menedżerem, doświadczenie międzynarodowe jest koniecznością.”

Anna Sieńko, partner, lider ds. technologii na region Europy Środkowo-Wschodniej

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas