Czy automatyzacja tworzenia kreacji marketingowych jest możliwa? Jeżeli tak to w jakim stopniu? Komentarz eksperta PwC na przykładzie rozwiązania Salesforce Marketing Cloud.

Anastasiya Penska Konsultant

Start adding items to your reading lists:
or
Save this item to:
This item has been saved to your reading list.

W ostatnim czasie Salesforce rozbudował swoje narzędzia do automatyzacji marketingu o kilka nowych funkcjonalności.

Umożliwiają one wzbogacanie kreacji marketingowych tworzonych i wysyłanych z poziomu systemu.

Wzbogacenie szablonów mailowych

Tworzenie szablonów mailowych pozwala marketingowcom zaoszczędzić czas oraz ułatwia sprawowanie kontroli nad zgodnością z zasadami identyfikacji wizualnej firmy i zachowaniem spójności kreacji. Mając tego świadomość, zespół Salesforce rozwinął nową funkcjonalność pozwalającą na szybkie tworzenie szablonów mailingowych. Narzędzie to jest proste w obsłudze za sprawą opcji intuicyjnego układania elementów (Drag & Drop), a także dzięki zastosowaniu predefiniowanych szablonów w zależności od rodzaju kampanii. Dodatkowo rozszerzenie tych funkcji o możliwość dodawania do szablonów bloków z rotującymi grafikami (banery typu “carousel”) uatrakcyjnia komunikację o interaktywny element, przykuwający uwagę klienta. Dzięki temu, jeden e-mail staje się prostą formą prezentacji kilku różnych produktów lub usług.

View more

Podnoszenie skuteczności notyfikacji typu push

Kanał mobilny to jeden z głównych obszarów rozwoju działań komunikacyjnych i biznesu dla działów marketingu. Dlatego także w tym obszarze rozbudowane zostały możliwości systemu automatyzacji. Notyfikacje wysyłane przy użyciu poprzedniej wersji mogły zawierać jedynie podstawowe elementy stosowane w wiadomościach takie jak: tekst, odnośniki czy emotikony. Obecnie za sprawą modułu Mobile Push możliwe stało się urozmaicenie powiadomień o grafiki czy wideo. Badając schematy zachowań klientów w aplikacji mobilnej, umożliwia personalizację komunikatów, prowadzącą do poprawy współczynnika konwersji. Jako, że grafiki oraz wideo generują więcej zaangażowania, używanie tych formatów w notyfikacjach typu push pozwala zwiększyć ich skuteczność.

View more

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, przywołanych aktualizacjach oraz usprawnieniach w Social Studio, Web Studio, Marketing Cloud Einstein, Integrations, Analytics Builder oraz Platform skontaktuj się z naszymi ekspertami lub umów na spotkanie Discovery!

 

 

Wszystkie artykuły Customer Technology

Skontaktuj się z nami

Szymon Chodkowski
Dyrektor, CMO Advisory, PwC Polska
Tel.: +48 572 729 519
Email

Obserwuj nas