Jak nowe opcje Salesforce Marketing Cloud pomagają zarządzać ścieżkami klienta? Komentarz ekspertów PwC.

Anastasiya Penska Konsultant 11/12/17

Start adding items to your reading lists:
or
Save this item to:
This item has been saved to your reading list.

Firma Salesforce nieustannie pracuje nad polepszeniem funkcjonalności swoich produktów.

Wśród tegorocznych aktualizacji Salesforce Marketing Cloud zmodyfikowanych zostało kilka istotnych funkcji wspomagających codzienną pracę marketingowców.

 

Budowanie ścieżek klienta

Tworzenie rozbudowanych ścieżek komunikacji z klientem pozwala na dostarczenie komunikatu dopasowanego do konkretnego segmentu odbiorców we właściwym czasie przy wykorzystaniu odpowiedniego kanału: e-maila, SMS-a czy powiadomienia typu push. Kreacje mogą zostać dołączone do wieloetapowych kampanii marketingowych umożliwiających segmentację i automatyzację procesu. Zdefiniowanie jakie czynności dany klient musi wykonać, aby dołączyć do określonej ścieżki lub kampanii to jeden z najważniejszych elementów efektywnego zarządzania doświadczeniami konsumenta. W Salesforce Journey Builder zostało to nazwane “entry source”.  Aby ułatwić proces tworzenia ścieżek klienta dodana została możliwość edycji zapisanych wcześniej reguł, na podstawie których użytkownicy są włączani w działania. Dotychczas przy popełnieniu błędu podczas ich definiowania marketingowiec musiał zacząć tworzenie “entry source” od nowa. Teraz zamiast jego usunięcia możliwa jest edycja każdego etapu, co znacząco ułatwia pracę użytkownika Salesforce Marketing Cloud oraz przyspiesza proces budowy ścieżki klienta. Dodatkowo pojawiła się też opcja wersjonowania, bardzo przydatna podczas testowania skuteczności poszczególnych elementów. Poprawie uległy również niektóre elementy organizacji już stworzonych ścieżek, takie jak tagowanie, statystyki aktywności oraz filtr powodu odrzucenia wiadomości (ang. bounce reason).

View more

Łatwe korzystanie z systemu to podstawa

W każdej wersji Salesforce stara się odpowiadać na potrzeby użytkowników systemu. Ostatnio zmodyfikowana została reguła sprawdzania logiki automatyzacji oraz wprowadzona nowa funkcjonalność modułu Automation Studio - „verification activity”. Służy on do automatyzacji takich procesów jak: import plików do Salesforce Marketing Cloud, odświeżania segmentu klientów oraz aktywacji zapytań systemowych napisanych za pomocą języka programowania SQL. Dodana funkcjonalność „verification activity” pozwala na sprawdzenie poprawności logiki danych używanych do budowania ścieżki klienta. Dobrym przykładem wykorzystania nowych możliwości systemu jest weryfikacja czy segment, który ma zostać odświeżony za pomocą automatyzacji nie zawiera zbyt dużej liczby kontaktów. Verification activity może automatycznie sprawdzić liczbę klientów w segmencie i odświeżyć jego zawartość jedynie w przypadku, gdy ustanowiony warunek zostanie spełniony. Dodanie verification activity do automatyzacji pomaga upewnić się, że jej wynik będzie zgodny z oczekiwaniami.

View more

Integracja z portalami społecznościowymi

Moduł Advertisement Studio umożliwia wykorzystanie bazy klientów, którą już posiadamy w Marketing Cloud do zwiększenia zasięgu reklam publikowanych w mediach społecznościowych. Advertisement Studio służy do tworzenia połączenia między bazą istniejących klientów, a ich profilami na portalach społecznościowych. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest użycie informacji o klientach, które znajdują się w firmowym systemie Marketing Cloud (historia zakupów, preferencje zakupowe, prawdopodobieństwo kolejnego zakupu, dane demograficzne itd.) w celu wyświetlenia dopasowanej do odbiorcy reklamy czy oferty. Aby uniknąć popełnienia błędu podczas tworzenia wspomnianych segmentów wraz z letnią aktualizacją Marketing Cloud wprowadzone zostały szczegółowe powiadomienia oraz podpowiedzi dla użytkowników. Wskazują one w jaki sposób naprawić błędy powstałe przy aktywacji poszczególnych segmentów (ang. audiences).

View more

...a dla działów sprzedaży

W Marketing Cloud Connect dodana została możliwość wyboru szablonów wiadomości email zbudowanych w module Content Builder z poziomu CRM-a.

To funkcjonalność szczególnie wartościowa dla użytkowników chcących wysyłać spersonalizowane oraz responsywne wiadomości email tworzone w Content Builderze, bezpośrednio z poziomu leada lub kontaktu Salesforce.

View more

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, przywołanych aktualizacjach oraz usprawnieniach w Social Studio, Web Studio, Marketing Cloud Einstein, Integrations, Analytics Builder oraz Platform skontaktuj się z naszymi ekspertami lub umów na spotkanie Discovery!

 

 

Wszystkie artykuły Customer Technology

Skontaktuj się z nami

Szymon Chodkowski
Dyrektor, CMO Advisory, PwC Polska
Tel.: +48 572 729 519
Email

Obserwuj nas