@digital #4: Marketing przyszłości | Przyszłość marketingu

14/03/18

Zmiany w oczekiwaniach konsumentów, powstające na całym świecie nowe technologie marketingowe (MarTech) i zwinne modele biznesowe burzą stary porządek i wprowadzają nowy ład.

Czy dziś, w obliczu coraz głośniejszych debat na temat nadużyć w reklamie cyfrowej, spadających na łeb, na szyję notowań holdingów digitalowych i pytania o zasadność finansowania działów marketingu, zarządy firm nadal mogą ufać swoim dyrektorom marketingu? Wiele wskazuje na to, że powinny.

Kiedy w ubiegłym roku Coca Cola ogłosiła, że w jej strukturach nie ma miejsca na stanowisko Dyrektora Marketingu / CMO (Chief Marketing Officer) w branży zawrzało. Komentatorzy triumfowali, odbierając tę decyzję jako ostateczny argument w dyskusji nad zasadnością ponoszenia wydatków na utrzymywanie działów marketingu.

Coca Cola zdaje się jednak wiedzieć co robi, ponieważ nie tylko nie zrezygnowała z marketingu, wręcz przeciwnie - w miejsce CMO powołała Chief Growth Officera - osobę bezpośrednio odpowiedzialną za generowanie wzrostów.

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor marketingu w najbliższych latach i co stanowi o sukcesie współpracy na linii: dział marketingu i zarząd? Czy działy marketingu są w stanie udowodnić, że są czymś więcej niż tylko centrum kosztowym? I wreszcie -  czy rosnąca ilość dostępnych technologii marketingowych to szansa, czy raczej zagrożenie dla organizacji? Odpowiedzi znajdziesz w artykule „Marketing to strategia, nie reklama”

 

Przeczytaj artykuł

 

Polecam lekturę kolejnego już wydania newslettera,

Szymon Chodkowski

Dyrektor, CMO Advisory, PwC

Co nowego?

 

Największe wrogie przejęcie zapowiadane w świecie technologii nie dojdzie do skutku

Według mediów, Intel - zaniepokojony sytuacją na rynku, sam rozważał zakup udziałów singapurskiej firmy Broadcom, jeżeli ta zdecydowałaby się na akwizycję Qualcomm, amerykańskiego producenta mikroprocesorów. Finalnie, przejęcie Qualcomm przez Broadcom zostało jednak zablokowane przez Biały Dom, który obawiał się, że ta transakcja wpłynie na bezpieczeństwo narodowe państwa

Przeczytaj artykuł CNBC

Przeczytaj artykuł Quartz

 

Rola CMO w organizacji ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat

Jak wygląda rzeczywistość CMO w świecie, w którym można wszystko mierzyć?

Przeczytaj artykuł

 

Największy europejski potentat na odzieżowym rynku e-commerce – Zalando, ogłosił zamiar zastąpienia 200-250 stanowisk pracy w obszarze sprzedaży i marketingu przez sztuczną inteligencję i algorytmy

Z drugiej strony, firma zapowiedziała, że najbliższym czasie planuje zatrudnić dodatkowe 2000 osób, głównie w swojej berlińskiej siedzibie.

Przeczytaj artykuł

 

W jaki sposób Netflix używa big data, żeby osiągać sukces?

Big data pomaga Netflixowi w rekomendowaniu poszczególnym odbiorcom konkretnych programów - system rekomendacji ma przełożenie aż na 80% treści oglądanych na platformie. 

Sprawdź infografikę

 

Pięć faktów na temat hybrydowego IT

Jak firmy powinny podejść do wyzwania, jakim jest zarządzanie usługami informatycznymi, opartymi i na chmurze, i „on-premise”?

Przeczytaj artykuł

 

Amazon wchodzi z Alexą na rynek B2B

Alexa ma znaleźć zastosowanie zarówno w dużych, jak i małych biznesach, pomagając przedsiębiorstwom, zwłaszcza tym korzystającym z przestarzałych technologii, zautomatyzować część zadań.

Przeczytaj artykuł

 

Drukarka 3D jedną z odpowiedzi na problem bezdomności?

W trakcie festiwalu SXSW, amerykański start-up zaprezentował opracowaną przez siebie metodę druku 3D cementowego domu, którego stworzenie trwa od 12 do 24 godzin i w przyszłości ma kosztować tylko 4000 dolarów

Przeczytaj artykuł

 

Czym tak naprawdę jest blockchain?

Czy istnieje jedna, powszechnie stosowana definicja tej wschodzącej technologii?

Przeczytaj artykuł

 

Ewolucja czy Rewolucja?

Czyli jak wczoraj, dziś i jutro przenikają się w marketingu

Sprawdź naszą infografikę

 

Skontaktuj się z nami

Ewa Boguszewska

Ewa Boguszewska

Starszy Menedżer ds. Marketingu, Komunikacji i Rozwoju biznesu, PwC Polska

Tel.: +48 519 50 6977

Obserwuj nas