14/03/18
Czy dziś, w obliczu coraz głośniejszych debat na temat nadużyć w reklamie cyfrowej, spadających na łeb, na szyję notowań holdingów digitalowych i pytania o zasadność finansowania działów marketingu, zarządy firm nadal mogą ufać swoim dyrektorom marketingu? Wiele wskazuje na to, że powinny.
Kiedy w ubiegłym roku Coca Cola ogłosiła, że w jej strukturach nie ma miejsca na stanowisko Dyrektora Marketingu / CMO (Chief Marketing Officer) w branży zawrzało. Komentatorzy triumfowali, odbierając tę decyzję jako ostateczny argument w dyskusji nad zasadnością ponoszenia wydatków na utrzymywanie działów marketingu.
Coca Cola zdaje się jednak wiedzieć co robi, ponieważ nie tylko nie zrezygnowała z marketingu, wręcz przeciwnie - w miejsce CMO powołała Chief Growth Officera - osobę bezpośrednio odpowiedzialną za generowanie wzrostów.
Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor marketingu w najbliższych latach i co stanowi o sukcesie współpracy na linii: dział marketingu i zarząd? Czy działy marketingu są w stanie udowodnić, że są czymś więcej niż tylko centrum kosztowym? I wreszcie - czy rosnąca ilość dostępnych technologii marketingowych to szansa, czy raczej zagrożenie dla organizacji? Odpowiedzi znajdziesz w artykule „Marketing to strategia, nie reklama”
Polecam lekturę kolejnego już wydania newslettera,
Dyrektor, CMO Advisory, PwC
Największe wrogie przejęcie zapowiadane w świecie technologii nie dojdzie do skutku
Według mediów, Intel - zaniepokojony sytuacją na rynku, sam rozważał zakup udziałów singapurskiej firmy Broadcom, jeżeli ta zdecydowałaby się na akwizycję Qualcomm, amerykańskiego producenta mikroprocesorów. Finalnie, przejęcie Qualcomm przez Broadcom zostało jednak zablokowane przez Biały Dom, który obawiał się, że ta transakcja wpłynie na bezpieczeństwo narodowe państwa
Rola CMO w organizacji ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat
Jak wygląda rzeczywistość CMO w świecie, w którym można wszystko mierzyć?
Największy europejski potentat na odzieżowym rynku e-commerce – Zalando, ogłosił zamiar zastąpienia 200-250 stanowisk pracy w obszarze sprzedaży i marketingu przez sztuczną inteligencję i algorytmy
Z drugiej strony, firma zapowiedziała, że najbliższym czasie planuje zatrudnić dodatkowe 2000 osób, głównie w swojej berlińskiej siedzibie.
W jaki sposób Netflix używa big data, żeby osiągać sukces?
Big data pomaga Netflixowi w rekomendowaniu poszczególnym odbiorcom konkretnych programów - system rekomendacji ma przełożenie aż na 80% treści oglądanych na platformie.
Pięć faktów na temat hybrydowego IT
Jak firmy powinny podejść do wyzwania, jakim jest zarządzanie usługami informatycznymi, opartymi i na chmurze, i „on-premise”?
Amazon wchodzi z Alexą na rynek B2B
Alexa ma znaleźć zastosowanie zarówno w dużych, jak i małych biznesach, pomagając przedsiębiorstwom, zwłaszcza tym korzystającym z przestarzałych technologii, zautomatyzować część zadań.
Drukarka 3D jedną z odpowiedzi na problem bezdomności?
W trakcie festiwalu SXSW, amerykański start-up zaprezentował opracowaną przez siebie metodę druku 3D cementowego domu, którego stworzenie trwa od 12 do 24 godzin i w przyszłości ma kosztować tylko 4000 dolarów
Czym tak naprawdę jest blockchain?
Czy istnieje jedna, powszechnie stosowana definicja tej wschodzącej technologii?
Ewolucja czy Rewolucja?
Czyli jak wczoraj, dziś i jutro przenikają się w marketingu
Starszy Menedżer ds. Marketingu, Komunikacji i Rozwoju biznesu, PwC Polska
Tel.: +48 519 50 6977