Chatbot i voicebot sposobem na podnoszenie wydajności obsługi klientów

Wyzwanie

Automatyzacja procesu sprzedażowego od zawsze zajmowała główne miejsce na liście potrzeb wielu firm, a chatbot i/ lub Voicebot, pełniący funkcję przedstawiciela handlowego/ sprzedawcy/ agenta obsługi klienta to marzenie wielu. I takie rozwiązanie istnieje, dzięki wykorzystaniu Conversational AI, czyli jednej z wiodących technologii AI dla firm.

Rozwiązanie

Conversational AI umożliwia nowy, konwersacyjny sposób kontaktów z klientami poprzez wirtualną rozmowę, przy wykorzystaniu platformy do komunikacji z Klientem przez chatboty i voiceboty. Wirtualny sprzedawca wesprze w całym procesie zakupowym, bez udziału człowieka, tu i teraz.

Dowiedz się, jak pomagamy wdrażać AI

Wykorzystana technologia: Conversational AI

Przykłady zastosowań

Pomoc w procesach zakupowych: odpowiadanie na pytania dotyczące produktów, udzielanie porad dotyczących wyboru, dokonywanie transakcji

Obsługa klienta: standardowe zapytania klientów nt produktów, informacje o zamówieniach, godziny otwarcia

Rozwiązywanie problemów technicznych: z produktami lub usługami, oferując wskazówki i instrukcje krok po kroku

Zarządzanie zgłoszeniami: rejestracja i zarządzanie zgłoszeniami klientów, szybka identyfikację problemu i przekierowanie do odpowiedniego działu lub specjalisty

 

Planowanie spotkań i rezerwacja usług: np. wizyt w serwisie lub konsultacja z doradcą

 

Uzyskiwanie informacji o rachunkach i płatnościach: o rachunkach, saldach kont, terminach płatności oraz pomaganie w rozwiązywaniu problemów z płatnościami

 

Obsługa reklamacji i zwrotów: zgłaszanie, śledzeniu postępów ich rozpatrywania

 

Wsparcie użytkownika wewnętrznego pod kątem HR lub IT: urlopy, benefity, aktualizacja informacji o pracownikach, paski płac, FAQ HR, FAQ IT, status zgłoszeń, zamówienia sprzętu


Branże

Wszystkie, a w szczególności: handel, telekomunikacja, produkcja, turystyka, ubezpieczenia, bankowość, finanse + Klient wewnętrzny


Dlaczego warto?

do 30%

Zwiększenie satysfakcji klienta

do 80%

spraw przekierowanych do obsługi przez wirtualnego asystenta

o 50%

Redukcja kosztów obsługi klienta

do 60%

Skrócenie czasu odpowiedzi na zapytania klientów

*wartości uzależnione od wybranego procesu do automatyzacji

michał targiel

Automatyczne systemy służące do obsługi głosowej, które wykorzystują sztuczną inteligencję (conversational AI) to niezwykle wartościowa technologia, która już teraz z powodzeniem znajduje zastosowanie w różnych branżach i dziedzinach. Umożliwia nie tylko budowanie lepszych relacji z klientami poprzez szybką i efektywną interakcję, ale także przyczynia się do automatyzacji procesów, co przekłada się na oszczędność czasu i zasobów. Dzięki zastosowaniu technologii conversational AI, firmy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, zwiększyć swoją efektywność i poprawić konkurencyjność na rynku.

- Michał Targiel, Partner, PwC Polska

“Automatyczne systemy służące do obsługi głosowej, które wykorzystują sztuczną inteligencję (conversational AI) to niezwykle wartościowa technologia, która już teraz z powodzeniem znajduje zastosowanie w różnych branżach i dziedzinach. Umożliwia nie tylko budowanie lepszych relacji z klientami poprzez szybką i efektywną interakcję, ale także przyczynia się do automatyzacji procesów, co przekłada się na oszczędność czasu i zasobów. Dzięki zastosowaniu technologii conversational AI, firmy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, zwiększyć swoją efektywność i poprawić konkurencyjność na rynku.”

- Michał Targiel, Partner, PwC Polska

Dowiedz się, jak pomagamy wdrażać AI


Skontaktuj się z nami

Michał Targiel

Michał Targiel

Partner, PwC Polska

Tel.: + 48 519 507 138

Bartłomiej  Królicki

Bartłomiej Królicki

Expert, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 809

Obserwuj nas