Pokolenie Y wymusza na rynku pracy zmianę zasad rekrutacji

Aż 81%  studentów uważa, że pracodawcy w procesie rekrutacji powinni postawić na budowanie relacji partnerskiej z kandydatami – wynika z badania firmy doradczej PwC przeprowadzonego na grupie ponad 600 studentów w Polsce. Odpowiedzią firmy na oczekiwania młodego pokolenia jest wdrażana właśnie koncepcja #RekrutacjaInaczej.

W badaniu przeprowadzonym przez PwC na temat procesów rekrutacyjnych i podejścia pracodawcy do przyszłych pracowników wzięło udział ponad 600 studentów z uczelni w całej Polsce. 80% z nich uważa, że skrócenie dystansu pomiędzy pracodawcą a kandydatem pozwoli na zminimalizowanie stresu, który towarzyszy im podczas procesu rekrutacji. Młodzi oczekują relacji partnerskiej z rekruterem i spotkań w mniej formalnej atmosferze.

80% przebadanych przez PwC studentów postrzega obecne procesy rekrutacyjne w firmach za trudne lub bardzo trudne. Potwierdza to poprzednie badanie PwC i organizacji AIESEC („YouthSpeak Report 2015”), w którym millenialsi podkreślali rozbieżności pomiędzy ich edukacją a oczekiwania przyszłych pracodawców.

Na pytanie, co jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze stażu lub pracy studenci wskazywali przede wszystkim na możliwości rozwoju (50%), a dopiero później na wynagrodzenie (25%). Na kolejnych miejscach znalazły się prestiż firmy (8%), elastyczność pracy (6%), lokalizacja firmy (4%).

Odpowiedzią PwC w Polsce na oczekiwania młodego pokolenia jest wdrażana właśnie koncepcja #RekrutacjaInaczej.

Słyszymy głosy o potrzebie dopasowania oczekiwań pracodawców, oferty edukacyjnej szkół wyższych i oczekiwań młodych, którzy często w dyskusji na temat rynku pracy są pomijani. Dla nas głos młodego pokolenia jest ważny. Dlatego zaprosiliśmy studentów do współtworzenia naszej nowej strategii rekrutacyjnej oraz zbudowania jej w oparciu o ich potrzeby i z wykorzystaniem najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacyjnych” – mówi Adam Krasoń, prezes zarządu PwC w Polsce.

Na podstawie wyników badania PwC przygotowała nowatorską koncepcję rekrutacji - „Rekrutacja inaczej”. Nowe podejście zakłada przede wszystkim skupienie się na potencjale kandydatów, a nie kierunku studiów i prowadzenie spotkań rekrutacyjnych w partnerskiej, nieformalnej atmosferze. Już wkrótce firma rozpocznie także akcję “CV za CV”, w której będzie wymieniać się z kandydatami swoim portfolio i zachęcać do przesłania własnego CV.

Jako PwC jesteśmy trendsetterem. Zmieniamy reguły rekrutacji i wyznaczamy nowe standardy w w tym procesie. Odpowiadając na potrzeby studentów chcemy zapewnić im osobisty kontakt z przedstawicielami naszej firmy. Wyjdziemy do studentów, będziemy częściej pojawiać się w kampusach i zapraszać młodych do naszych biur w całej Polsce. Przy kawie, w luźniejszej atmosferze, będziemy mieli okazję wzajemnie się poznać i zbudować partnerskie relacje”- podsumowuje Ewa Zmysłowska.

Zobacz pełną prezentację

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas