Rekrutacja jaką znaliśmy do tej pory powoli przechodzi do historii, szczególnie jeśli mowa o zatrudnieniu przedstawicieli pokolenia Y i Z. Zamiast zapraszać kandydatów na formalne rozmowy, firma doradcza PwC stworzyła fabularny projekt rekrutacyjny oparty na formule case story. W ciągu 2 miesięcy poprzedzających finałowy event rekrutacyjny kandydaci wciągani są do świata fikcyjnej firmy NanoShadow – śledzą wydarzenia i zbierają dane na jej temat, niezbędne do przeprowadzania audytu.
NanoShadow to fikcyjna firma stworzona na potrzeby projektu rekrutacyjnego PwC. Działa w branży nowych technologii, jej misją jest poprawianie jakości życia poprzez nanotechnologie. Prezesem firmy jest niespełna 29-letni, charyzmatyczny Jack “Shadow” Szadowiak.
Kandydaci, którzy zgłoszą się do projektu, zostaną zaproszeni pod koniec października na kilkugodzinną grywalizację. Będą pracować w grupach, a ich zadaniem ma być przeprowadzenie audytu NanoShadow przed jej wejściem na giełdę.
„Tworząc projekt rekrutacyjny NanoShadow zależało nam, by pozwolić kandydatom doświadczyć pracy w dziale audytu PwC (candidate’s experience) i zanurzyć się w świecie klienta. To coś więcej niż gra rekrutacyjna, ale też wciągająca historia firmy NanoShadow i jej prezesa, czyli zupełnie nowa formuła na rynku, tzw. case story (fabularny case rekrutacyjny). Zadania, które przygotowaliśmy, dostarczą kandydatom wielu emocji, a nam pozwolą ocenić niedostrzegane na pierwszy rzut oka kompetencje uczestników projektu” – mówi Ewa Zmysłowska, dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC.
Podczas finałowego eventu biuro PwC zostanie specjalnie zaaranżowane, aby wrażenie autentyzmu całej historii było jak największe. Powstanie przestrzeń do wewnętrznej pracy audytorów, a jedno z pięter zamieni się w siedzibę NanoShadow.
„Kandydaci uczestniczący w naszej innowacyjnej rekrutacji mają poczuć się jak prawdziwi audytorzy. To dla nich okazja, by poznać tajniki tej pracy i sprawdzić, czy dobrze się czują w tego typu zadaniach. My będziemy ich obserwować i oceniać zachowania oraz kompetencje. Wybrane osoby dostaną zaproszenie na płatne praktyki w dziale audytu już w ciągu 48 godzin od zakończenia projektu” – mówi Anna Łukawska, ekspert w zespole Recruitment & Attraction w PwC.
Obecnie trwa kampania informacyjno-narracyjna i etap zgłaszania się kandydatów do projektu. Także w tym obszarze PwC posługuje się niestandardowymi rozwiązaniami dostosowanymi do oczekiwań młodych. Zarówno prezes fikcyjnej firmy NanoShadow, jak i sama firma są aktywnymi użytkownikami social media (profile na LinkedInie, Twitterze i Facebooku). Akcję wspiera także film teaserowy, spoty w rozgłośniach studenckich i na Spotify, a także kampania display’owa w internecie.