Gra edukacyjna projektu Coca-Cola YEP Academy nauczy młodych kluczowych kompetencji. PwC jest partnerem digitalowym tej inicjatywy

09/10/19

Komunikacja, przedsiębiorczość, analityka i podejmowanie decyzji, rozumienie i wyrażanie siebie, interakcja i budowanie sieci kontaktów oraz rozwój osobisty – to kompetencje, których uczy gra YEP. Jest ona elementem autorskiego projektu Coca-Cola – YEP Academy. Partnerem digitalowym projektu jest PwC, które będzie analizować realizację celu edukacyjnego. Zdobyte w grze umiejętności mają wzmocnić młodych ludzi w poruszaniu się po rynku pracy. Gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.

Gra edukacyjna YEP jest przeznaczona dla młodych ludzi, których naturalną formą komunikacji ze światem są smartfony. Jest to gra tekstowa, tzw. paragrafówka, przygotowana dla jednego użytkownika i oparta na jego wyobraźni. Jej przebieg zależy od decyzji podejmowanych przez gracza.

Użytkownik rozpoczynając grę YEP „spotyka” i rozwija sztuczną inteligencję, algorytm HalX, który - zależnie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie - przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych korporacji, gangsterów lub służb śledczych. W ten sposób uczestnik tworzy własną historię. Kolejne decyzje, niczym w filmie fabularnym, napędzają scenariusz, który zapewnia wiele możliwych ścieżek rozwoju fabuły. Po drodze gracz musi rozwiązywać zadania i budować swoją postać.

Z badań PwC wynika, że 89% polskich pracowników wyraża chęć podnoszenia kompetencji, a nawet przekwalifikowania, by pozostać na rynku pracy i dopasować do zmieniającej się rzeczywistości. Aż 87% przyznaje, że aby lepiej zrozumieć nowe technologie, uczestniczy w kursach i szkoleniach. Jednocześnie 63% respondentów twierdzi, że postępująca automatyzacja stwarza więcej możliwości niż zagrożeń i może rozwiązań kluczowe problemy współczesnego świata.

Bartłomiej Polakowski, ekspert PwC, który brał udział w powstawaniu tej gry

Gra YEP jest odpowiedzią na lukę kompetencyjną, która jest efektem szybkiego procesu transformacji cyfrowej. W takich okolicznościach  doskonale sprawdza się ciągła edukacja wykorzystująca nowoczesne formaty. E-learning, a szczególnie gry i symulacje edukacyjne, pozwalają budować nowe kompetencje w efektywny i angażujący sposób. 

Przygotowanie gry zostało poprzedzone przeprowadzoną przez PwC analizą rynkową w celu identyfikacji kompetencji przyszłości oraz metod, które mogą być najbardziej angażujące dla najmłodszego pokolenia.

Świat młodych w dużej mierze jest dzisiaj przestrzenią digitalową – to w niej podtrzymuje się relacje i zdobywa przydatne w życiu umiejętności. Jak pokazują badania, nauka podczas gry zwiększą poziom przyswojonej wiedzy o 11 proc. i jest o 20 proc. bardziej efektywna niż tradycyjne metody nauczania. Dlatego w tym roku, Coca-Cola stworzyła narzędzie, które pozwoli młodym kształtować kompetencje przydatne w życiu i na rynku pracy. To kolejny, ważny element programu YEP uruchomionego przez Coca-Cola we współpracy z naszymi partnerami w 2018 r.

Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie

Grę YEP można pobrać przez sklep Play - na smartfony z systemem Android, jak i przez AppStore - na iPhone'y.

Nowa rzeczywistość, nowe kompetencje

Jednym z największych wyzwań dla rozwoju biznesu na całym świecie jest luka kompetencyjna wynikająca z niedopasowania obecnych umiejętności pracowników do coraz bardziej cyfrowego świata. Z ostatniego badania PwC „Global CEO Survey” wynika, że problem ten jest szczególnie widoczny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – aż 89% prezesów firm jako główne zagrożenie wskazuje dostęp do pracowników i kluczowych umiejętności.

Luka kompetencyjna jest jednym z kluczowych wyzwań i wymaga pilnych działań oraz współpracy rządów, biznesu i nauki. W ciągu najbliższych czterech lat w ramach projektu ‘New world, new skills’ przeznaczymy 3 mld dolarów na projekty związane z podnoszeniem umiejętności cyfrowych naszych pracowników wśród klientów i spółeczeństw oraz na dzielenie się wiedzą w zakresie technologii. Nasze zaangażowanie w projekt Coca-Cola YEP Academy jest tego naturalną konsekwencją.

Jan Tokarski, partner PwC, lider ds. transformacji

Program „New world, new skills” zakłada zapewnienie wszystkim pracownikom PwC szkoleń rozwijających umiejętności w obszarach takich jak: analiza danych, automatyzacja procesów czy sztuczna inteligencja. To także kontynuacja wspierania klientów w procesach transformacji cyfrowej, w tym automatyzacji i robotyzacji, oraz planowania kapitału ludzkiego i budowania odpowiednich programów szkoleń i warsztatów. Inicjatywa PwC będzie realizowana również dzięki szerokiej współpracy z rządami, organizacjami non-profit i uczelniami oraz angażowaniu się w projekty społeczne, których celem jest podnoszenie kompetencji cyfrowych osób najbardziej zagrożonych na rynku pracy.

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Michał Gołębiewski

Menedżer ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 504 245

Obserwuj nas