Znamy wyniki II edycji konkursu dla pracodawców “Fair to Women”

31/05/22

Celem konkursu “Fair to Women” jest promocja idei równego traktowania i wyrównywania szans kobiet na rynku pracy w Polsce oraz wyróżnianie tych pracodawców, którzy tworzą najlepsze warunki pracy dla kobiet. Organizatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Vox Feminae, partnerem merytorycznym PwC Polska, a partnerem konkursu ABSL.

Wyróżnienia dla firm w konkursie dla pracodawców Fair to Women 2022 otrzymują:

  • DHL Parcel Polska Sp. z o.o.

  • Flextronics International Poland Sp. z o.o.

  • Capgemini Polska Sp. z o.o.

  • Provident Polska SA

  • NatWest Polska

  • Credit Suisse (Poland) Sp. z o.o.

Równość płac, programy wspierające łączenie życia prywatnego i zawodowego, udział kobiet na stanowiskach kierowniczych, równościowa kultura organizacyjna - to najważniejsze tematy, na jakie zwracała uwagę kapituła konkursu wyłaniając laureatów. 

“Wyróżniając firmy w konkursie Fair to Women zależy nam na nagrodzeniu tych organizacji, które robią najwięcej dla kobiet w obszarze budowania równego, sprawiedliwego i przyjaznego środowiska pracy. Diversity & Inclusion to wyjątkowo ważny element strategii działania, zwłaszcza w dojrzałych organizacjach. W czasach kolejnych wyzwań i hybrydowego modelu pracy, promowanie najlepszych praktyk leży w najlepszym interesie nas wszystkich. W ten sposób przyczynimy się do wzrostu znaczenia różnorodności nie tylko w naszych przedsiębiorstwach, ale także w innych”

- mówi Katarzyna Komorowska, partnerka PwC Polska z zespołu People & Organization.

“Kobiety są bardzo niedoreprezentowane w wyższych partiach hierarchii firm, mimo że mają odpowiednie lub lepsze wykształcenie, również w zawodach tradycyjnie zdominowanych przez mężczyzn. Jest to wynikiem wielu czynników, które można i należy zmieniać. Równość płci, a przez to równość szans powinna dzisiaj być postrzegana jako cel strategiczny i operacyjny w taki sam sposób, jak prawa pracownicze i zrównoważony rozwój. Konkurs Fair to Women ma motywować pracodawców, ale również dawać kobietom podstawę do dyskusji o równych szansach dla kobiet w pracy”

– mówi Monika Fill, prezes Fundacji Vox Feminae.

Konkurs ma charakter ogólnopolski i jest kierowany do średnich i dużych przedsiębiorstw. Mogą̨ do niego przystąpić firmy, które prowadzą działalność na terenie Polski. W konkursie oceniane są wszelkie rozwiązania wychodzące poza obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów prawa. Firmy ubiegające się̨ o wyróżnienie muszą wykazać, że podejmowane przez nich działania mają charakter stały i kompleksowy. Oceny nadesłanych zgłoszeń i wyboru laureatów dokonuje kapituła konkursu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele organizatora i partnerów konkursu:

  • Katarzyna Komorowska, partnerka PwC Polska z zespołu People & Organization

  • Andrzej Kozłowski, prezes zarządu Emitel 

  • Iwona Słończewska-Knap, dyrektor zarządzająca w ABSL

  • dr Magdalena Butrymowicz, prawnik, radca prawny, adiunkt w Katedrze Prawa Rodzinnego na Uniwersytecie Jana Pawła II w Krakowie

  • Monika Fill, menedżerka, prezes zarządu Fundacji Vox Feminae

     

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Head of Communications, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Mikołaj Mikuszewski

Mikołaj Mikuszewski

Specjalista ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 505 900

Obserwuj nas