Jak w tej sytuacji radzi sobie branża mediów i rozrywki? Zgodnie z prognozami zawartymi w raporcie PwC „Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024” przychody sektora mediów i rozrywki w porównaniu z 2019 rokiem spadną o 120 mld USD.
Niechęć do spędzania czasu w zamkniętych pomieszczeniach oraz limity obowiązujące w placówkach kulturalnych spowodowały, że wielu operatorów kin podjęło decyzję o zamknięciu swoich placówek. Odłożony w czasie został również szereg premier.
Oznacza to, że przychody zwiększą się z 472 mln USD w 2019 roku do 596 mln USD w roku bieżącym. Spodziewamy się, że silny trend rozwojowy utrzyma się także w kolejnych latach. Jak wskazują nasze prognozy, średnioroczna stopa wzrostu wyniesie 13,4% do 2024 roku i tym samym na koniec analizowanego okresu wartość sektora sięgnie 884 mln USD.
Chociaż w 2021 roku przewidujemy odbicie, sprzedaż będzie się kurczyć na przestrzeni najbliższych lat. Jedną z podstawowych przyczyn spadków jest pogłębiający się trend cyfryzacji. Wydawcy robią wiele aby pozyskiwać prenumeratorów cyfrowych.
Najbliższe lata również będą należały do technologii mobilnej. Średnioroczna stopa wzrostu w latach 2020-2024 wyniesie w Polsce 10,54% dla segmentu dostępu (stacjonarnego i mobilnego liczonych razem), jednak w przypadku tego ostatniego wzrost sięgnie aż 13,1%.