Salesforce Sales Cloud jest najczęściej stosowanym systemem CRM oraz platformą do obsługi klientów, zarządzania i automatyzacji procesów sprzedaży oraz marketingu. Platforma działa w chmurze - jest dostępna online, w odróżnieniu od CRM on premise nie wymaga skomplikowanego wdrożenia, zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz elastyczność bez konieczności utrzymywania własnej infrastruktury informatycznej. Przekłada się to na niskie koszty całkowite zakupu i utrzymania, minimalne ryzyko przy wdrożeniu i błyskawiczne rezultaty. Salesforce Sales Cloud jako narzędzie do automatyzacji sprzedaży i kompleksowego zarządzania relacjami z klientem uprawnia pracę handlowców i przynosi wymierne korzyści dla rozwoju biznesu.
Wyzwanie klienta
Klient ma oddziały w prawie 30 krajach, na 5 kontynentach. Jako jeden z liderów swojej branży zatrudnia ponad 10 000 pracowników
Będąc dynamicznie rozwijającym się ubezpieczycielem, oferuje polisy przez telefon, internet oraz multiagencje. Zakres usług oferowanych przez klienta obejmuje pełną gamę produktów. Poszukiwał on odpowiedniego narzędzia do wsparcia sił sprzedaży w procesie planowania wizyt u swoich klientów. Wyzwanie stanowiło podniesienie wydajności i uproszczenie zarządzania, a także integracja z mapami online. Wdrożenie odpowiedniego systemu CRM było najlepszym rozwiązaniem i strategiczną decyzją dającą naszemu klientowi szereg korzyści.
Podejście PwC
Wdrożyliśmy system Salesforce Sales Cloud CRM, który pozwolił sprostać wszelkim wymaganiom naszego klienta i był optymalnym wyborem ze względu na możliwość wprowadzenia ujednoliconego procesu sprzedaży
Dodatkowo umożliwił elastyczną optymalizację zarządzania kompleksową strukturą punktów obsługi oraz agentów ubezpieczeniowych za pomocą modułów Partner Account i Parent Account. Dzięki integracji CRM Salesforce z Online Maps opracowaliśmy dla klienta skuteczny sposób zarządzania wydarzeniami.
Wpływ na działalność
Wdrożenie platformy Salesforce, jako narzędzia do zarządzania siecią sprzedaży, pozwoliło na usprawnienie procesu sprzedaży, w szczególności w zakresie:
- interakcji pomiędzy ubezpieczycielem i agentami ubezpieczeniowymi (zarządzanie danymi agentów, zgłaszanie i monitorowanie problemów związanych z wdrażaniem)
- zarządzania podróżami dyrektorów regionalnych (planowanie i zatwierdzenie trasy, wizualizacja na mapie, raportowanie z serwisu za pośrednictwem aplikacji mobilnych)
- utrzymywania bazy wiedzy dla pracowników firmy (zarządzanie celami sprzedażowymi, raportowanie wyników sprzedaży).