Jak budować marki w nieustająco zmieniającej się rzeczywistości

O trendach ważnych dla biznesu w 2022 roku

Początek roku to czas gdy robimy podsumowania tego co minęło i robimy plany na kolejnych 12 miesięcy. W czasach dynamicznych i dużych zmian, gdy coraz częściej zaczynamy mówić o „nowej normalności” zmianie podlega też myślenie o celu istnienia i sposobach budowania marek. Proponujemy spojrzenie na trendy, które będą miały w najbliższym czasie największy wpływ na kategorie FMCG i usługi.

Neo-ecology

Katastrofa klimatyczna i jej konsekwencje są odczuwalne już niemal na co dzień i na każdym kroku – nie ma więc odwrotu i marki, które chcą przetrwać muszą uwzględnić w swoich działaniach elementy rzeczywistych zmian na rzecz ekologii, takich jak budowanie gospodarki obiegu zamkniętego, „zero waste”, korzystanie z odnawialnych źródeł energii  czy neutralność pod względem emisji CO2. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wyczuleni na punkcie uczciwości producentów. Coraz częściej sprawdzają czy marki realizują swoje obietnice oraz czy proponowane rozwiązania są realną zmianą czy tzw. „greenwashingiem” (czyli komunikacją marketingową przedsiębiorstwa, bazującą na fałszywych lub wprowadzających w błąd deklaracjach, dotyczących zgodności produktu lub jego elementów z zasadami ochrony środowiska). Producenci żywności dodatkowo muszą wziąć odpowiedzialność za sposoby w jakich produkowana jest żywność np. poprzez wycofywanie się z masowej hodowli zwierząt na rzecz rozwijania żywności roślinnej, redukowanie toksycznych nawozów i środków chemicznych oraz czyszczenie receptur produktowych.

Świat zmienia się coraz szybciej a przyszłość zaczyna się dzisiaj i należy do marek, które zdefiniują swój wyższy cel istnienia. Określą wartości i rozpoczną działania, które będą pożyteczne dla ludzi, firm i planety. Marki przyszłości są deklaracjami wartości (pożyteczności), pozwalają nam coś zmienić (współpracują), są etycznie zadeklarowane (empatyczne), są transparentnymi i elastycznymi partnerami w dialogu (są ludzka) a ich celem jest edukacja, odpowiedzialność i „działanie na rzecz” (use power for impact).

 

PwC Retail Platform

 
 

Pozostałe artykuły PwC Retail Platform

Loading...
Loading...

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy&, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

We unite expertise and tech so you can outthink, outpace and outperform
See how
Obserwuj nas