Udział polskiego eksportu w całkowitym handlu mięsem i drobiem wewnątrz UE wzrósł z 5,2% do 8,5% w roku 2014, dla produktów rybnych z 5,1% do 6,9%, dla kawy, herbaty i przypraw z 3,6% do 6,2% i dla roślin zbożowych z 2,7% do 5,1%.
Sukces tej skali nie mógł pozostać niezauważony zarówno przez lokalnych producentów żywności, jak i konkurencję z państw trzecich na głównych rynkach UE. Wynikiem tego jest rosnący nacisk wywierany na polskich eksporterów i/lub lokalnych importerów w państwach docelowych. Przejawem tego jest rosnąca liczba oraz sztywność barier pozataryfowych (głównie administracyjnych) i/lub kampanie prasowe o negatywnym wydźwięku przeciwko importowi żywności.
© 2015 - 2025 PwC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nazwa PwC odnosi się do firm wchodzących w skład sieci PwC, z których każda stanowi odrębny podmiot prawny. Więcej informacji na stronie www.pwc.com/structure.