Biznes w sieci – cyfrowe narzędzia przedsiębiorczości

Raport „Biznes w sieci” jest efektem współpracy różnych podmiotów kształtujących polską gospodarkę – Ministerstwo Rozwoju, IAB Polska. PwC oraz przedstawicieli biznesu zrzeszonych w IAB.

Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że polskie firmy w coraz większym stopniu korzystają z internetu w swoim codziennym funkcjonowaniu – zarówno w obszarze komunikacji z klientami, realizacji działań marketingowych i handlowych, a także w obszarze księgowości. Wciąż jednak istnieje ogromny potencjał, w znacznym stopniu niewykorzystywany przez przedsiębiorców.

Najpopularniejsze narzędzia komunikacji marketingowej wśród polskich przedsiębiorców to reklama graficzna (65% firm planuje działania w tym kanale), email (55%), SEM i SEO (36%) oraz ogłoszenia (29%).

Pod względem kanałów sprzedaży w sieci, zauważalny jest wyraźny wzrost odsetka przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na uruchomienie własnego sklepu online. W 2014 roku własny sklep online posiadało 34% przedsiębiorców, natomiast w roku 2016 jest ich już 53%. Zmniejszył się natomiast odsetek przedsiębiorców korzystających z zewnętrznych platform handlowych. W 2014 roku było ich 47%, podczas gdy w 2016 roku z kanału tego korzysta 42%.

Do komunikacji z klientami najchętniej wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Aż 91% przedsiębiorców wykorzystuje email. Następne w kolejności są: telefon (82%), strona internetowa (80%), media społecznościowe (46%) oraz strona mobilna i aplikacja mobilna (odpowiednio 32% i 11%).

Skontaktuj się z nami

Paweł Wesołowski

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 22 746 4247

Obserwuj nas