Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że polskie firmy w coraz większym stopniu korzystają z internetu w swoim codziennym funkcjonowaniu – zarówno w obszarze komunikacji z klientami, realizacji działań marketingowych i handlowych, a także w obszarze księgowości. Wciąż jednak istnieje ogromny potencjał, w znacznym stopniu niewykorzystywany przez przedsiębiorców.
Najpopularniejsze narzędzia komunikacji marketingowej wśród polskich przedsiębiorców to reklama graficzna (65% firm planuje działania w tym kanale), email (55%), SEM i SEO (36%) oraz ogłoszenia (29%).
Pod względem kanałów sprzedaży w sieci, zauważalny jest wyraźny wzrost odsetka przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na uruchomienie własnego sklepu online. W 2014 roku własny sklep online posiadało 34% przedsiębiorców, natomiast w roku 2016 jest ich już 53%. Zmniejszył się natomiast odsetek przedsiębiorców korzystających z zewnętrznych platform handlowych. W 2014 roku było ich 47%, podczas gdy w 2016 roku z kanału tego korzysta 42%.
Do komunikacji z klientami najchętniej wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Aż 91% przedsiębiorców wykorzystuje email. Następne w kolejności są: telefon (82%), strona internetowa (80%), media społecznościowe (46%) oraz strona mobilna i aplikacja mobilna (odpowiednio 32% i 11%).