Około 65% instytucji finansowych ocenia swoją dojrzałość chmurową jako „niską”. Dla porównania, w sektorze handlu detalicznego już ponad połowa firm (55%) uważa się za „średnio” lub „wysoko” zaawansowane. Różnice płyną zapewne z kilku źródeł, lecz kluczowe to wymagające środowisko regulacyjne oraz standardy bezpieczeństwa cyfrowego. Warto natomiast zwrócić także uwagę na aspekt kompetencji oraz rozwiązań organizacyjnych.
Ponad połowa zarządzających polskimi instytucjami finansowymi (52%) postrzega chmurę głównie jako platformę do innowacji. Świadczy to o tym, że rynek w Polsce jest wciąż w fazie eksperymentalnej. Dla porównania, menedżerowie ze Stanów Zjednoczonych na pierwszym miejscu wprost wskazują szansę na wzrost przychodów, a zdolność do określenia efektów biznesowych jest kluczowym narzędziem przy decydowaniu o skali transformacji. W Polsce, aż 57% instytucji finansowych wskazuje na brak jasnej mapy korzyści z transformacji chmurowej.
Mimo to, jedno jest pewne: transformacja chmurowa w polskim sektorze finansowym nabiera tempa. Zarządzający z sektora finansowego jako jedyni wskazali jednogłośnie, że rozpoczęli już adopcję chmury. Ci, którzy wykorzystają jej potencjał najbardziej, mają zatem szansę na zdobycie wieloletniej przewagi rynkowej.