Kompleksowe podejście do procesu planowania z perspektywy finansów i biznesu
Postępująca złożoność i niepewność otoczenia biznesowego zmusza zarządzających do szybkiej aktualizacji planów finansowych, szukania skutecznych i efektywnych programów do prognozowania i budżetowania, umożliwiających szybką reakcję i trafne decyzje biznesowe.
Anaplan łączy planowanie, prognozowanie i budżetowanie w działach finansowych z planowaniem operacyjnym i specjalistycznym w jednym narzędziu.
PwC jest globalnym partnerem wdrożeniowym rozwiązań Anaplan już od 2015 r. W Europie działamy wspólnie m.in. w Anglii, Niemczech, Francji, Belgii, Szwajcarii, a od 2021 r. również w Polsce. Posiadamy bogate praktyczne doświadczenie w optymalizacji procesów planistycznych oraz budowaniu modeli planowania finansowego w aplikacji Anaplan z uwzględnieniem specyfiki biznesowej klienta.
Nasze partnerstwo z Anaplan to połączenie praktycznego doświadczenia w zakresie transformacji procesów planowania i budżetowania oraz najnowszej technologii. Wspieramy dyrektorów finansowych oraz szefów działów controllingu w zaprojektowaniu procesu planowania w oparciu o rozwiązanie technologiczne, które wg niezależnego raportu Gartnera* podsumowującego rynek chmurowych rozwiązań do planowania i analizy finansowej, ma obecnie najwyższy procent adaptacji w organizacjach – 89% badanych organizacji używa Anaplanu codziennie.
*Magic Quadrant for Cloud Financial Planning and Analysis Solutions; Published 6 October 2020 - ID G00450484; By Analysts Greg Leiter, Robert Anderson, John Van Decker; Gartner
Planowanie to operacjonalizacja celów na wiele konkretnych zadań, które pracownicy muszą wykonać, aby te cele osiągnąć. Jeśli chcemy zwiększyć przychody o 10%, to obszary sprzedaży, marketingu, logistyki itp. muszą rozumieć swoją rolę w osiągnięciu tego wzrostu. Dodatkowo, przy dynamicznych zmianach otoczenia biznesowego, planowanie powinno zapewniać wystarczającą elastyczność w zakresie analizy scenariuszowej, aby sprostać wyzwaniom i wskazać kierunki działań.
Wymaga to optymalnego procesu planistycznego, a przede wszystkim narzędzia, które zapewni nam efektywną komunikację z osobami, które odpowiadają za realizację procesów biznesowych i mają bezpośredni wpływ na kształtowanie dźwigni wartości. Takim narzędziem jest właśnie Anaplan.
Dzięki odpowiedniemu procesowi wdrożenia Anaplan może stanowić zintegrowaną platformę planistyczną dla wszystkich operacji w firmie i skutecznie wspierać CFO w zakresie budowania informacji zarządczej - zrozumiałej i zunifikowanej dla różnych obszarów w firmie, budując zaufanie do danych.
Anaplan łączy procesy, ludzi i dane. Zapewnia transparentność, elastyczność i umożliwia obszarowi finansów sygnalizację z odpowiednim wyprzedzeniem ryzyk i szans w celu podjęcia działań niezbędnych do osiągnięcia strategicznych celów organizacji.
Transparentne ujęcie kluczowych czynników operacyjnych wpływających na wyniki finansowe umożliwia szybkie odnalezienie źródeł wzrostu, optymalizację, podniesienie efektywności i zapewnienie ciągłości prowadzonej działalności.
- platforma, stanowiąca jedno źródło danych pochodzących z systemów ERP, CRM i innych, używanych w procesach planistycznych dla wszystkich działów w organizacji. Umożliwia podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o przejrzyste, całościowe dane dostępne w czasie rzeczywistym. Zaletą Anaplan jako rozwiązania chmurowego jest również brak konieczności regularnego instalowania nowszych wersji (upgrade’ów) i związanych z tym przestojów oraz angażowania obszaru IT.
- u podstaw platformy Anaplan leży opatentowana technologia Hyperblock łącząca elastyczność, skalowalność i szybką analizę. To dzięki niej Anaplan zapewnia możliwości planowania w czasie rzeczywistym nawet w wyjątkowo złożonych grupach kapitałowych.
- wszyscy planiści korzystają z tych samych, zunifikowanych danych, zapewniając transparentność procesów planistycznych oraz większe zaufanie do danych w całej organizacji.
- ułatwia dynamiczny wgląd w dane i ich elastyczną analizę, przyspiesza reakcję na zmiany rynkowe i wewnątrzfirmowe.
- w razie zmian nie ma potrzeby angażowania specjalistów z obszaru IT, biznes sam może kontrolować i dokonywać zmian w logice czy dashboardach. Użytkownikom łatwo zrozumieć jak działa Anaplan, zupełnie inaczej niż w "czarnych skrzynkach" innych systemów.
Pomagamy w zmianie podejścia do planowania finansowego - zamkniętego w silosach i bazującego na lokalnych arkuszach kalkulacyjnych, na rzecz jednego, zintegrowanego, zarządzanego centralnie narzędzia, umożliwiającego współpracę i wgląd w dane różnym zespołom w tym samym czasie, dając transparentność pomiędzy planami różnych działów.
Przy użyciu aplikacji Anaplan możemy przygotowywać plany i prognozy równolegle dla różnych obszarów w optymalny sposób wykorzystując ich zaangażowanie. Połączenie aplikacji finansowych z operacyjnymi, zapewnia synergię planów i wykonania. Wykorzystując koncept Connected Planning, Anaplan obsługuje i łączy aplikacje odpowiadające na potrzeby niżej wymienionych obszarów biznesowych:
Sprzedaż, Finanse, Łańcuch dostaw, Kadry, Marketing, IT
Doświadczeni eksperci PwC wspierają wdrożenia end-to-end. Łączymy doświadczenie finansowe z ekspertyzą w zakresie IT. Nasz zespół tworzą praktycy z obszaru controllingu oraz certyfikowani przez Anaplan Model Builders. Dzięki praktycznej znajomości procesów planistycznych jesteśmy w stanie zdiagnozować bolączki procesu planistycznego i tak zaprojektować wdrożenie wg metodologii aglie, aby jak najwcześniej dostarczyć efekty i wartość dodaną dla użytkowników. Realizujemy wdrożenie razem, dzieląc się na bieżąco wiedzą i szkoląc przedstawicieli obszaru finansów klienta, tak aby po zakończeniu wdrożenia byli w stanie elastycznie dostosowywać proces planistycznych do oczekiwań biznesu i organizacji.
skrócenie cyklu planistycznego
elastyczność
transparentność i przepływ informacji pomiędzy działami
połączenie strategii z działaniami operacyjnymi
skalowalność
wizualizacja danych na wbudowanych interaktywnych dashboardach
dynamiczne korygowanie planów do bieżącej sytuacji
szybka analiza
eksport danych do zewnętrznych systemów typu Business Intelligence
Przegląd, optymalizacja i dostosowanie dotychczasowych procesów (process redesign) - zaprojektowanie przyszłych procesów, określenie KPI, zdefiniowanie funkcjonalnych wymagań biznesowych dla aplikacji Anaplan
Budowa modeli planistycznych na platformie Anaplan. Wspólnie z klientem tworzymy dostosowane do potrzeb biznesowych algorytmy procesów planistycznych, wykorzystując metodologię agile.
Wdrożenie platformy Anaplan w organizacji. Poszczególne części aplikacji wdrażamy już w trakcie fazy modelowania, zapewniając czas na ich odpowiednie przetestowanie i dostosowanie.
Szkolenia użytkowników - prowadzenie szkoleń dla przyszłych użytkowników aplikacji przy użyciu metody Train the Trainer.