Strategia ESG

Skuteczny plan zrównoważonego rozwoju

Strategie ESG stają się nieodłącznym elementem sukcesu każdej innowacyjnej organizacji. Kładąc nacisk na aspekty środowiskowe, społeczne i zarządcze, strategia ESG staje się istotnym narzędziem zarządzania ryzykiem oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Zapytaj o strategię ESG dla Twojej organizacji

Nasze wsparcie we wdrożeniu strategii ESG

Kompleksowe wsparcie Państwa firmy w procesie tworzenia strategii ESG, strategii dekarbonizacji wraz z przygotowaniem procesu.

Rozwiązania technologiczne z zakresu raportowania ESG - ESG Management Solution, oraz zarządzania łańcuchem dostaw - Sustainable Value Chain Checker.

Atestacja raportów zrównoważonego rozwoju. Realizujemy usługi atestacji zarówno dla swoich obecnych klientów audytowych, jak również pozostałych spółek.

Szkolenia z obszaru ESG pozwalające poszerzyć wiedzę pracowników, zrozumieć nowe wymogi w zakresie sprawozdawczości, wskazać korzyści z wdrożenia strategii ESG oraz ustalić optymalny sposób wdrożenia założonych celów w spółce.

Wsparcie w raportowaniu ESG zgodnie z wymogami dyrektywy CSRD, uwzględniającym wszystkie obszary dyrektywy: ustalenie i mierzenie KPIs ESG, analiza prawna stosowania i zakresu raportowania, dialog z interesariuszami, analiza istotności.

Kto jest objęty regulacją?

Podejście rynku do wdrażania ESG w firmach ewoluowało w ostatnich latach, odzwierciedlając zmieniające się oczekiwania interesariuszy, obowiązki wynikające z pojawiających się regulacji oraz rosnącą świadomość społeczną dotyczącą zrównoważonego rozwoju. Wdrażanie strategii ESG stało się istotnym elementem strategii biznesowych, a podejście rynku można scharakteryzować przez kilka kluczowych tendencji.


Źródła:

1. Zielone Finanse po Polsku, PwC, 2024
2. 27th Annual Global CEO Survey
3. PwC Global Investor Survey 2023
4. 27th Annual Global CEO Survey

Inwestorzy coraz częściej kierują swoje środki do firm, które skutecznie wdrażają strategie ESG. Podmioty, które prezentują silne zobowiązania i osiągają mierzalne wyniki w obszarze zrównoważonego rozwoju, zyskują większe zaufanie inwestorów. Nawet 83% banków rozważa rozszerzenie oferty produktowej w zakresie zrównoważonego finansowania w najbliższym roku.1 Jednocześnie 40% CEO zgodziłoby się na niższe stopy zwrotu z inwestycji zrównoważonych.2 Z kolei  ¾ inwestorów wskazuje, że zarządzanie obszarem ESG w firmie stanowi istotny element decyzji inwestycyjnych.3

Świadomość społeczna na temat zrównoważonego rozwoju rośnie, a konsumenci coraz częściej preferują firmy, które angażują się w sprawy środowiskowe i społeczne. Presja ze strony konsumentów wpływa na decyzje przedsiębiorstw, które starają się dostosować swoje strategie do oczekiwań rynku. Presji społecznej towarzyszą zmieniające się oczekiwania na rynku pracy ze strony kandydatów, którzy coraz większą wagę przykładają do aspektów ESG u potencjalnego pracodawcy.

Wprowadzenie dyrektywy CSRD to tylko jeden z wielu przykładów rosnącej roli regulacji w kształtowaniu strategii ESG. Do krajobrazu regulacyjnego mającego wpływ na strategię ESG można również zaliczyć Taksonomię UE, rozporządzenie SFDR czy projektowaną dyrektywę CSDD. Firmy już teraz zaczynają dostosowywać swoje praktyki prowadzenia biznesu i raportowania do nowych norm, a to z kolei wpływa na podejście rynku do ich oceny w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Nawet do 55% światowego PKB jest średnio lub mocno zależnych od czynników środowiskowych.4 Rynek rozumie to doskonale, dlatego firmy coraz częściej rozpoznają w obszarze ESG szereg czynników ryzyka, które mogą wpłynąć na ich długoterminową wydajność. W związku z tym, w procesie tworzenia i realizacji strategii ESG uwzględniają zarządzanie ryzykiem, co pozwala na lepszą identyfikację, monitorowanie i zarządzanie potencjalnymi zagrożeniami.

Rosnąca dostępność danych związanych z ESG umożliwia firmom i inwestorom bardziej precyzyjną ocenę skuteczności wdrażanych strategii. Wytyczne do raportowania ESG, takie jak wprowadzone przez CSRD standardy ESRS, pomagają w standaryzacji informacji, co ułatwia porównywanie wyników różnych firm.

Firmy zauważają, że wdrażanie strategii ESG wymaga nie tylko zmian w obszarze procesów i praktyk biznesowych, ale także kształtowania kultury organizacyjnej. Organizacje starają się budować zaangażowanie pracowników w kwestie zrównoważonego rozwoju, prowadzić szkolenia i warsztaty z obszaru ESG, co przekłada się na lepsze wyniki i reputację firmy.

Korzyści płynące z posiadania strategii ESG zgodnej z dyrektywą CSRD

Dyrektywa CSRD zmienia założenia strategii ESG

Unijna dyrektywa CSRD dotyczy nie tylko ujawniania danych niefinansowych, ale przede wszystkim jest traktowana jako motor napędzający zmiany w obszarze zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie dyrektywy pozwala wywierać presję na przedsiębiorców aby dokonywali coraz to odważniejszych zmian w budowaniu swojej strategii w obszarze zrównoważonego rozwoju. Do momentu opublikowania planów dotyczących wprowadzenia dyrektywy, niewielu dyrektorów rozważało podejmowanie strategicznych decyzji, które miałyby na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu i dbanie o środowisko czy też społeczeństwo. Od stycznia 2024 stan ten prawdopodobnie stopniowo będzie ulegać zmianie za sprawą wejścia w życie CSRD oraz standardów ESRS. 

Standard ESRS 2 „Ujawnienia ogólne” to obowiązkowy standard, który określa 12 wymogów dotyczących ujawniania informacji w obszarach takich jak: zarządzanie, strategia, czy ryzyka i szanse. W ramach tego standardu przedsiębiorstwa będą musiały opisać swój model biznesowy oraz strategię z uwzględnieniem ich odporności na ryzyka ESG. Sam fakt konieczności zaraportowania strategii może stanowić silny impuls dla przedsiębiorstw do kompleksowego podejścia do tego tematu i wdrożenia holistycznej strategii ESG przedsiębiorstwa. Dzięki dyrektywie CSRD oraz standardom ESRS strategia zrównoważonego rozwoju stanie się integralną częścią ogólnej strategii firmy.

Strategia ESG uwzględniająca procedury należytej staranności

Należyta staranność jest niezbędnym procesem pozwalającym identyfikować, oceniać i zarządzać wpływem działalności firmy na prawa człowieka i środowisko naturalne. Dyrektywa CSRD wymaga od przedsiębiorstw przeprowadzenia oceny istotności opierającej się na procesie należytej staranności. W ramach tego procesu przedsiębiorstwa będą zobowiązane do analizy swojego łańcucha wartości i relacji biznesowych. Bardzo ważnym elementem procesu oceny jest określenie działań mających na celu eliminację bądź minimalizowanie negatywnych wpływów, co może mieć istotny wpływ na działalność operacyjną przedsiębiorstwa, a co za tym idzie na budowaną lub obecną strategię firmy. Ujawnienia obejmą m.in. zakres łańcucha wartości, oświadczenie o zachowaniu należytej staranności, pracowników w łańcuchu wartości, i społeczności na które oddziałuje podmiot. Wszystkie te elementy powinny zostać uwzględnione w projektowanej strategii ESG.

Edukacja jako niezbędny element wspierający implementację strategii ESG

Rola edukacji w kontekście zrównoważonego rozwoju jest niezbędnym elementem transformacji przedsiębiorstw. Włączenie aspektów ESG jako ważnego elementu ogólnej strategii przedsiębiorstwa niesie za sobą konieczność posiadania przez pracowników i kadrę kierowniczą szerokiego wachlarza umiejętności i przekrojowej wiedzy. Do sprawnego działania przedsiębiorstwa i prawidłowo przeprowadzonej transformacji niezbędna jest dobrze wykwalifikowana kadra. Aby podnosić umiejętności członków organizacji ważne jest rozważenie dwóch typów programów szkoleniowych - jednego skupiającego się na aspektach regulacyjnych i wymaganiach formalnych względem kształtu strategii i procesu raportowania, oraz drugiego poświęconego zmianie filozofii prowadzenia biznesu i kreowania wartości przedsiębiorstwa. 

Ostatnia dekada charakteryzuje się istotnymi zmianami w sposobie myślenia i znacznym wzrostem świadomości społeczeństwa dotyczącym tematów środowiskowych oraz społecznych. Pomimo tego w organizacjach wciąż widoczne są wyzwania związane z niewystarczającą świadomością znaczenia obszaru ESG oraz nienadążającą za rynkiem i trendami zmianą zachowań i mentalności pracowników. W idealnym świecie najbardziej efektywnym sposobem wprowadzania działań powiązanych ze zrównoważonym rozwojem jest zorganizowanie jednostek wokół istotnych celów i edukowanie ich, a następnie kaskadowanie zdobytej wiedzy do pozostałych grup interesariuszy. Dla korporacji borykającej się z pytaniem, jak edukować w obszarze ESG, priorytetem powinno być uwzględnienie potrzeb interesariuszy, na których wpływają operacje firmy i rozszerzenie możliwości edukacyjnych dla tych pracowników, którzy mają kontakt z interesariuszami.

Zarządzanie danymi jako niezbędny element wspierający zrównoważoną transformację

Rzetelne zbieranie danych i raportowanie są kluczowe dla przejrzystości obszaru ESG. Firmy i pracownicy coraz częściej rozumieją i doceniają znaczenie integralności danych, przyczyniając się do wiarygodnego raportowania zrównoważonego rozwoju. Dlaczego zbieranie danych jest aż tak ważne?

  • Dane pozwalają identyfikować i oceniać ryzyka oraz szanse związane z ESG.
  • Odpowiednia analiza danych stanowi podstawę do efektywnego zarządzania ryzykiem.
  • Szczegółowo zebrane dane umożliwiają pomiar i monitorowanie postępów w ramach ustanowionych celów zrównoważonego rozwoju.
  • Poprawne analizy danych są idealnym środkiem komunikacji z interesariuszami.
  • Dobre zarządzanie danymi umożliwia stałe monitorowanie procesów i długoterminowe planowanie lub korygowanie działań z obszaru ESG.

Jednym z głównych wyzwań przed jakimi stoją przedsiębiorstwa jest identyfikacja źródeł danych ESG. Dane pochodzą z wielu źródeł, mają nieustrukturyzowany charakter a ich pozyskiwanie nie jest zautomatyzowane. Wszystko to czyni proces podatnym na błędy. Jednym z ważniejszych zestawów danych są te związane z łańcuchem wartości. Ich pozyskiwanie jest szczególnie trudne ze względu na ich wielopoziomowość i czasochłonność tego procesu. 

Dane ESG pozwalające monitorować wiele aspektów działalności firmy są kluczowe do planowania i ulepszania strategii zrównoważonego rozwoju. Pozwalają one zidentyfikować problemy i dostrzegać szanse na rozwój i innowacje. Z pomocą przychodzi technologia umożliwiająca zarządzanie danymi niezbędnymi do raportowania - aplikacje takie jak ESG Management Solution - czy zarządzania łańcuchem dostaw - Sustainable Value Chain Checker.


Transformacja biznesu w kierunku zrównoważonym - wyzwania, na które mamy rozwiązanie

Transformacja biznesu w kierunku zrównoważonym stanowi duże wyzwanie w dzisiejszym, globalnym systemie gospodarczym. Firmy starając się dostosować do coraz bardziej wymagających standardów mierzą się z szeregiem trudności. Wśród nich wyróżnić można złożoność standardów raportowania, konieczność zmiany kultury korporacyjnej, rolę i zaangażowanie interesariusz firmy oraz efektywne zarządzanie ryzykiem ESG.

Czytaj więcej >>

Czytaj więcej >>

Czytaj więcej >>

Czytaj więcej >>

< Back

< Back
[+] Read More

Nasze doświadczenie

Wyzwanie klienta

Zostaliśmy zaangażowani przez wiodącą firmę z sektora mieszkaniowego do przygotowania strategii biznesowej integrującej elementy zrównoważonego rozwoju oraz planu transformacji w kierunku budownictwa zrównoważonego - zeroemisyjnego. Wyzwaniem dla klienta było zidentyfikowanie luk w obszarze ESG (regulacje, rynek i konkurencja, najlepsze praktyki), przygotowanie planu mającego na celu ich wypełnienie, zmapowanie obszarów ESG w spółce, oraz ustrukturyzowanie ich w spójną całość. Końcowym etapem tej części projektu było przygotowanie kompleksowej strategii ESG oraz strategii dekarbonizacji przedsiębiorstwa. Wymienione działania miały na celu dążenie do osiągnięcia pozycji lidera w branży w obszarze ESG, a także przygotowanie spółki do spełnienia wymogów dyrektywy CSRD.


Nasze rozwiązanie

Zaproponowaliśmy kompleksowe rozwiązanie, dostosowane do specyfiki branży w której działa klient. Wsparcie uwzględniało przeprowadzenie serii szkoleń ESG, ocenę dojrzałości spółki w obszarze ESG, przygotowanie spółki i wsparcie w opracowaniu strategii ESG, a także pomoc w odpowiedniej komunikacji tych działań (zarówno wewnętrznej, jak również zewnętrznej). 

Pierwszy etap prac dotyczący identyfikacji obszarów zrównoważonego rozwoju istotnych z punktu widzenia kryteriów ESG uwzględniał:

  • przegląd danych związanych z obszarem ESG dostępnych dla spółki;
  • rozmowy i wywiady dotyczące obszaru ESG z interesariuszami wewnętrznymi;
  • przeprowadzenie ankiety pracowniczej oraz analizę wyników; 
  • przegląd publicznie dostępnych informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju i kwestii ESG;
  • przegląd istniejących polityk i dobrych praktyk w obszarze zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem sektora; 
  • przeprowadzenie analizy porównawczej z wybranymi firmami (5 spółek) z sektora mieszkaniowego pod kątem dobrych praktyk ESG.

W celu wypracowania strategii przeprowadziliśmy warsztaty z Zarządem i kluczowymi pracownikami zaangażowanymi w projekt po stronie klienta tworzącymi grupę roboczą ds. ESG. Celem warsztatu było przedstawienie wyników analizy obszarów istotnych oraz wypracowanie opcji strategicznych.

Całościowy proces tworzenia strategii ESG składał się z następujących elementów:

  • analiza podwójnej istotności;
  • opracowanie i omówienie opcji strategicznych;
  • wybór spójnych rozwiązań strategicznych, które podsumowują ambicje dotyczące obszarów zdefiniowanych jako istotne;
  • dopasowanie celów do celów nadrzędnych z ekosystemu ESG  (Cele Zrównoważonego Rozwoju, Europejski Zielony Ład);
  • przygotowanie propozycji założeń strategicznych wraz z miernikami i konkretnymi zadaniami do wdrożenia oraz propozycja stosownych KPIs;
  • opracowanie etapów wdrożenia i wartości docelowych KPIs dla każdego celu (mapa drogowa);
  • warsztat strategiczny celem przedyskutowania założonych celów, czasu ich realizacji oraz działań jakie podejmie spółka;
  • zdefiniowanie i sformalizowanie procesu komunikacji działań spółki z zakresu strategii ESG.

W ramach przygotowania planu komunikacji przedsiębiorstwa przeprowadziliśmy następujące działania:

  • ustalenie priorytetów kluczowych interesariuszy i strategiczna ocena podejścia do komunikacji;

  • identyfikacja indywidualnych potrzeb związanych z komunikacją w obszarze ESG i odpowiednie dostosowanie planu komunikacji i zaangażowania;

  • wdrożenie indywidualnego planu komunikacji i zaangażowania związanego z obszarem ESG oraz regularna weryfikacja skuteczności.


Korzyści dla klienta

  • Przygotowaliśmy raport podsumowujący dojrzałość spółki w obszarze ESG, dzięki któremu klient zyskał jasny obraz spółki - również w odniesieniu do rynku - oraz rekomendacje dotyczące zidentyfikowanych luk w obszarze ESG, które posłużą za doskonałą bazę definiującą kolejne kroki w ramach procesu transformacji spółki.
  • Dzięki przeprowadzonym warsztatom strategicznym z Zarządem oraz grupą roboczą ds. ESG po stronie klienta, wypracowaliśmy przy aktywnym udziale pracowników spółki odpowiedni poziom ambicji w obszarze ESG. Warsztaty i liczne rozmowy z klientem pozwoliły zrozumieć wagę znaczenia strategii ESG dla przyszłej działalności spółki oraz opracować optymalne cele i wskaźniki ich realizacji.
  • Mapa drogowa wdrożenia strategii ESG pozwoliła spółce odpowiednio zaplanować zasoby i zabezpieczyć środki na osiągnięcie zakładanych w strategii celów.
  • Nasze prace obejmowały również opracowanie graficzne dokumentu strategii w dwóch wersjach - zewnętrznej na potrzeby komunikacji z interesariuszami zewnętrznymi oraz wewnętrznej, rozszerzonej o operacyjne wytyczne wdrożeniowe, na potrzeby operacjonalizacji strategii w spółce.
  • Dzięki strategii dekarbonizacji spółka poznała skalę i źródła swoich emisji we wszystkich 3. zakresach oraz uzyskała kompleksowy plan ich redukcji.
  • Przygotowanie kluczowych wytycznych i założeń do opracowania strategii ESG to jeden z najważniejszych kroków przybliżających spółkę do spełnienia wymogów dyrektywy CSRD.

Wyzwanie klienta

Zostaliśmy zaangażowani przez wiodącą firmę z sektora drzewnego do przeprowadzenia kompleksowej transformacji przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonym, w tym analizy dojrzałości spółki oraz przygotowania strategii zrównoważonego rozwoju. Wyzwaniem dla klienta było zbadanie własnej dojrzałości w obszarze ESG wraz z identyfikacją luk (regulacje, rynek i konkurencja, najlepsze praktyki), poszerzenie wiedzy pracowników na temat zrównoważonego rozwoju oraz przygotowanie planu transformacji adresującego zidentyfikowane luki a także najlepsze praktyki rynkowe. Końcowym etapem projektu było przygotowanie kompleksowej strategii ESG oraz strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wymienione działania miały na celu dążenie do osiągnięcia pozycji lidera w branży w obszarze ESG, a także przygotowanie spółki do spełnienia wymogów dyrektywy CSRD.


Nasze rozwiązanie

Zaproponowaliśmy kompleksowe rozwiązanie, dostosowane do specyfiki branży, w której działa klient. Wsparcie uwzględniało przeprowadzenie Akademii ESG, w ramach której pracownicy spółki otrzymali kluczową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju. Kolejnym etapem była ocena dojrzałości spółki w obszarze ESG wraz z porównaniem do liderów sektora (na szczeblu krajowym i międzynarodowym), analiza istotności wpływu, ryzyk i szans oraz warsztaty strategiczne. Zadania te pozwoliły określić ambicje spółki w obszarze ESG i wybrać stosowne cele i mierniki do strategii ESG. Podczas prac nad dokumentem strategii zespół przeprowadził dokładne badanie rynku i konkurencji w celu wypracowania optymalnych rozwiązań strategicznych odpowiadających między innymi na aktualne trendy rynkowe. Zwieńczeniem projektu było wsparcie w przygotowaniu strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Pierwszy etap prac dotyczący poszerzenia wiedzy z zakresu ESG u pracowników spółki uwzględniał: 

  • ankietę pracowniczą sprawdzającą poziom wiedzy i oczekiwań względem obszaru ESG;
  • przeprowadzenie serii spotkań szkoleniowych w ramach Akademii ESG w celu zrozumienia pojęć w kontekście aktualnych wyzwań społeczno - środowiskowych;
  • przedstawienie szerokiego spektrum ryzyk i szans związanych z ESG oraz rolą pracownika w transformacji spółki w obszarze ESG;

Kolejny etap zakładał przeprowadzenie analizy stanu obecnego (dojrzałości) spółki w obszarze ESG. Na prace tego etapu składały się:

  • przegląd danych związanych z obszarem ESG dostępnych dla spółki i ocena zgodności z obowiązującymi regulacjami;
  • identyfikacja obszarów potencjalnie zagrażających środowisku lub wszelkich innych istotnych kwestii BHP, społecznych, jak również kwestii związanych z zarządzaniem i ładem korporacyjnym;
  • rozmowy i wywiady dotyczące obszaru ESG z interesariuszami wewnętrznymi;
  • przegląd publicznie dostępnych informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju i kwestii ESG;
  • przegląd istniejących polityk i dobrych praktyk w obszarze zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem sektora; 
  • przeprowadzenie analizy porównawczej z wybranymi firmami (3 spółki) z sektora drzewnego pod kątem dobrych praktyk ESG.

W celu wypracowania strategii przeprowadziliśmy warsztaty z Zarządem i kluczowymi pracownikami zaangażowanymi w projekt po stronie klienta tworzącymi grupę roboczą ds. ESG. Celem warsztatu było przedstawienie wyników analizy obszarów istotnych oraz wypracowanie opcji strategicznych.

Całościowy proces tworzenia strategii ESG składał się z następujących elementów:

  • analiza podwójnej istotności wraz z analizą interesariuszy;
  • opracowanie i omówienie opcji strategicznych;
  • wybór spójnych rozwiązań strategicznych, które podsumowują ambicje dotyczące obszarów zdefiniowanych jako istotne;
  • dopasowanie celów do celów nadrzędnych z ekosystemu ESG  (Cele Zrównoważonego Rozwoju, Europejski Zielony Ład);
  • przygotowanie propozycji założeń strategicznych wraz z miernikami i konkretnymi zadaniami do wdrożenia oraz propozycja stosownych KPIs;
  • opracowanie etapów wdrożenia i wartości docelowych KPIs dla każdego celu (mapa drogowa);
  • warsztat strategiczny celem przedyskutowania założonych celów, czasu ich realizacji oraz działań jakie podejmie spółka;

W ramach przygotowania planu komunikacji przedsiębiorstwa przeprowadziliśmy następujące działania:

  • ustalenie priorytetów kluczowych interesariuszy i strategiczna ocena podejścia do komunikacji;
  • identyfikacja indywidualnych potrzeb związanych z komunikacją w obszarze ESG i odpowiednie dostosowanie planu komunikacji i zaangażowania;
  • wdrożenie indywidualnego planu komunikacji i zaangażowania związanego z obszarem ESG oraz regularna weryfikacja skuteczności;


Korzyści dla klienta

  • Dzięki Akademii ESG pracownicy spółki zyskali wiedzę z zakresu ESG niezbędną do późniejszej operacjonalizacji strategii zrównoważonego rozwoju. 
  • Przygotowaliśmy raport podsumowujący dojrzałość spółki w obszarze ESG, dzięki któremu klient zyskał jasny obraz spółki - również w odniesieniu do rynku - oraz rekomendacje dotyczące zidentyfikowanych luk w obszarze ESG, które posłużą za doskonałą bazę definiującą kolejne kroki w ramach procesu transformacji spółki.
  • Spółka otrzymała dostosowaną do jej potrzeb listę kwestii istotnych potwierdzoną przez jej interesariuszy, a także zestaw wskaźników pozwalających monitorować postęp w osiąganiu zamierzonych celów
  • Dzięki przeprowadzonym warsztatom strategicznym z Zarządem oraz grupą roboczą ds. ESG po stronie klienta, wypracowaliśmy przy aktywnym udziale pracowników spółki odpowiedni poziom ambicji w obszarze ESG. Warsztaty i liczne rozmowy z klientem pozwoliły zrozumieć wagę znaczenia strategii ESG dla przyszłej działalności spółki oraz opracować optymalne cele i wskaźniki ich realizacji.

 

  • Mapa drogowa wdrożenia strategii ESG pozwoliła spółce odpowiednio zaplanować zasoby i zabezpieczyć środki na osiągnięcie zakładanych w strategii celów. Przygotowane zostały także formalne dokumenty (karty KPI) stanowiące część procesu wyznaczania celów i oceny rocznej. 
  • Nasze prace obejmowały również przygotowanie planu komunikacji, dzięki któremu spółka może efektywnie informować interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych o podejmowanych działaniach oraz statusie realizowanych celów. 
  • Przygotowanie kluczowych wytycznych i założeń do opracowania strategii ESG to jeden z kluczowych kroków przybliżający spółkę do spełnienia wymogów dyrektywy CSRD.

 

Zapytaj o strategię ESG dla Twojej organizacji


Obserwuj nas