Całościowy proces tworzenia strategii ESG
Całościowy proces tworzenia strategii ESG składał się z następujących elementów:
- analiza podwójnej istotności;
- opracowanie i omówienie opcji strategicznych;
- wybór spójnych rozwiązań strategicznych, które podsumowują ambicje dotyczące obszarów zdefiniowanych jako istotne;
- dopasowanie celów do celów nadrzędnych z ekosystemu ESG (Cele Zrównoważonego Rozwoju, Europejski Zielony Ład);
- przygotowanie propozycji założeń strategicznych wraz z miernikami i konkretnymi zadaniami do wdrożenia oraz propozycja stosownych KPIs;
- opracowanie etapów wdrożenia i wartości docelowych KPIs dla każdego celu (mapa drogowa);
- warsztat strategiczny celem przedyskutowania założonych celów, czasu ich realizacji oraz działań jakie podejmie spółka;
- zdefiniowanie i sformalizowanie procesu komunikacji działań spółki z zakresu strategii ESG.
Przygotowanie planu komunikacji przedsiębiorstwa
W ramach przygotowania planu komunikacji przedsiębiorstwa przeprowadziliśmy następujące działania:
ustalenie priorytetów kluczowych interesariuszy i strategiczna ocena podejścia do komunikacji;
identyfikacja indywidualnych potrzeb związanych z komunikacją w obszarze ESG i odpowiednie dostosowanie planu komunikacji i zaangażowania;
wdrożenie indywidualnego planu komunikacji i zaangażowania związanego z obszarem ESG oraz regularna weryfikacja skuteczności.