Efektywne zarządzanie incydentami bezpieczeństwa ogranicza ryzyko utraty reputacji, potencjalne straty finansowe oraz pozwala zaadresować ryzyka regulacyjne.
Pomagamy firmom w szybkiej reakcji na incydenty bezpieczeństwa informacji, m.in. wyciek danych osobowych, ataki z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania, czy próby wyłudzenia danych oraz okupu.
Dysponujemy interdyscyplinarnym zespołem ekspertów posiadającym szeroką wiedzę technologiczną, prawną, jak również doświadczenie w zakresie zarządzania kryzysowego i zrozumienia procesów biznesowych.
W przypadku wystąpienia incydentu bezpieczeństwa skontaktuj się z naszymi ekspertami i nawiąż szybką współpracę:
Obsługi incydentów w ramach umowy ramowej w modelu 24/7 lub 8/5, a także doraźnego, natychmiastowego wsparcia w przypadku wystąpienia pojedynczych incydentów, również w kontakcie z UODO;
Opracowywania odpowiednich procedur zarządzania incydentami;
Oceny reakcji na zaistniały incydent bezpieczeństwa i jego obsługi.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach?
Jako jedna z niewielu firm świadczymy kompleksowe usługi w obszarze reagowania na incydenty bezpieczeństwa, łącząc umiejętności techniczne, wiedzę prawną w obszarze współpracy z UODO i doświadczenie w zakresie komunikacji kryzysowej.
Oferujemy długoterminową współpracę i gotowość 24/7 do wsparcia w reagowaniu na incydenty.
Zapewniamy kompleksową obsługę incydentów z wykorzystaniem dedykowanego zespołu reagowania na incydenty bezpieczeństwa składającego się z ekspertów posiadających szeroką wiedzę technologiczną, prawną, jak również orientacją w zakresie komunikacji kryzysowej kierowanej do klientów organizacji.
Mamy doświadczenie, nie tylko w zakresie zarządzania incydentami w środowiskach IT, ale również w obszarze automatyki przemysłowej (OT - Operational Technology).
Posiadamy szeroką wiedzę na temat obsługi incydentów związanych ze współczesnymi zagrożeniami i technikami stosowanymi przez intruzów
W naszej ofercie znajdują się dwa modele wsparcia w zarządzaniu incydentami bezpieczeństwa.
Jakie korzyści płyną z umowy ramowej w obszarze zarządzania incydentami?
Optymalizacja kosztów utrzymania gotowości do obsługi incydentów oraz obsługi sytuacji kryzysowych w założonym czasie i przy spełnieniu wymagań regulacyjnych.
Stały dostęp do wiedzy i doświadczenia ekspertów wspierających kompetencje zespołów IT / Cybersecurity.
Działania reakcyjne | ||
Obsługa zgłoszenia | Rozpoczęcie prac | |
Model Standard Pon - Pt 9 - 17 |
Przyjęcie zgłoszenia w ciągu 3 godzin roboczych od otrzymania | Rozpoczęcie realizacji prac po akceptacji zakresu prac przez klienta (Rapid) (Pon. - Pt. 9:00 - 17:00) |
Uzgodnienie zakresu prac w ciągu 1 godziny roboczej od przyjęcia zgłoszenia (Pon. - Pt. 9:00 - 17:00) |
||
Model 24/7 |
Przyjęcie zgłoszenia w ciągu 3 godzin roboczych od otrzymania | Rozpoczęcie realizacji prac po akceptacji zakresu prac przez klienta |
Uzgodnienie zakresu prac w ciągu 1 godziny roboczej od przyjęcia zgłoszenia |
Dodatkowe działania wspierające |
Oceniamy i pomagamy w budowaniu zdolności reagowania na incydenty, aby organizacja była lepiej przygotowana do obsługi incydentu od strony technologiczno-organizacyjnej.
Oferujemy:
Jakie korzyści płyną w budowania zdolności reagowania na incydenty bezpieczeństwa?
Oferujemy niezależną i kompleksową ocenę reakcji organizacji na incydent bezpieczeństwa, która pokrywa następujące obszary:
Analiza przyczyn wystąpienia incydentu bezpieczeństwa
Wywiad środowiskowy z kluczowymi osobami z obszaru IT w celu ustalenia przyczyny wystąpienia incydentu.
Analiza środowiska sieciowego organizacji
Analiza powłamaniowa - weryfikacja obrazów skompromitowanych systemów, dzienników zdarzeń z systemów operacyjnych oraz urządzeń sieciowych w celu ustalenia faktów i czasu wystąpienia incydentu.
Ocena skuteczności zarządzania incydentem bezpieczeństwa z perspektywy technicznej i biznesowej oraz planów, procedur i narzędzi wykorzystywanych do reagowania na incydent.
Jakie korzyści płyną z przeglądu zarządzania incydentu bezpieczeństwa?
Zrozumienie przez organizację przyczyny incydentu oraz jak najlepsze przygotowanie się do incydentów w przyszłości.
Możliwość oceny skuteczności mechanizmów bezpieczeństwa oraz procedur i planów reakcji na incydenty.
Zapewnienie rekomendacji dotyczących usprawnienia reakcji na incydenty bezpieczeństwa.
Ryzyko związane z cyberbezpieczeństwem w ostatnich latach w znacznym stopniu zmieniło krajobraz zagrożeń biznesowych. Tym samym coraz częściej znajduje się na agendzie zarządów, które rozumieją jaki wpływ incydenty cyberbezpieczeństwa mogą mieć na aspekt finansowy, operacyjny, regulacyjny i reputacyjny. Zmienił się także paradygmat zarządzania tym obszarem - podejście nie opiera się już o pytanie:
“Czy przydarzy nam się atak hakerski lub wyciek danych?”, ale “kiedy to nastąpi?"
Wyciekły nam dane osobowe klientów i dostępne są w Internecie;
Zaszyfrowane zostały dane w naszych systemach i nie możemy świadczyć usług;
Ktoś podszył się pod osobę z zarządu i poprosił o przesłanie znaczących środków finansowych przez CFO;
Nasz sklep internetowy lub platforma e-commerce są niedostępne dla naszych klientów.
Jak zablokować atak hakera i ograniczyć skutki incydentu, czyli kto odpowiada za zarządzanie incydentem bezpieczeństwa?
Incydenty cyberbezpieczeństwa wpływają na aspekt finansowy, operacyjny, regulacyjny i reputacyjny organizacji. Dlatego za odpowiednią reakcję odpowiada cały zarząd - CEO, CIO, CFO, szef departamentu bezpieczeństwa IT czy operacji IT, a także dział prawny, zarządzania ryzykiem czy audytu wewnętrznego.
Partner, Cybersecurity & Privacy CEE Leader, PwC Central and Eastern Europe
Tel.: +48 502 184 157