Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

Śniadanie biznesowe II: Corporate PPA - jak w praktyce optymalizować koszty zakupu energii elektrycznej?

16.09.2021 r. | godzina 10:00 | formuła hybrydowa: spotkanie stacjonarnie (siedziba PwC ul. Polna 11, Warszawa) / online

Stale rosnące koszty uprawnień do emisji CO2 powodują, iż ceny energii elektrycznej w Polsce osiągają niespotykane dotąd poziomy. Tylko od początku 2021 r. indeks TGeBase wzrósł o ponad 100%, a kontrakt BASE z dostawą w 2022 r. podrożał o prawie 40%. Dodatkowo wszystko wskazuje na to, iż do wysokiego poziomu cen energii elektrycznej w Polsce będzie trzeba się przyzwyczaić.

Dekarbonizacja i nowe wymogi w zakresie zrównoważonego rozwoju, koszty wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł konwencjonalnych jak również stały rozwój technologii i mocy odnawialnych źródeł energii – to tylko niektóre z czynników, które powodują, iż przedsiębiorstwa prowadzące działalność na krajowym rynku coraz chętniej spoglądają w stronę tego segmentu rynku.

Narzędziem umożliwiającym istotną redukcję kosztów zakupu energii elektrycznej oraz realizację coraz bardziej zyskujących na znaczeniu celów w zakresie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie są umowy typu Corporate Power Purchase Agreement.

Ze względu na duże zainteresowanie tematyką Corporate PPA, powtórnie organizujemy i serdecznie zapraszamy na drugą – rozszerzoną – edycję warsztatu: 

Corporate PPA jako narzędzie optymalizacji kosztów zakupu energii elektrycznej - edycja II.

Spotkanie poprowadzą eksperci i praktycy PwC w dziedzinie doradztwa biznesowego oraz podatkowego dla sektora energetycznego.

Prowadzący

Maciej Małachowski
Starszy Menedżer w dziale doradztwa biznesowego PwC

Jan Biernacki
Starszy Menedżer w dziale doradztwa biznesowego PwC

Grzegorz Kuś
Starszy Menedżer w dziale doradztwa podatkowego

Agenda spotkania

9.30 - 10.00

Rejestracja i śniadanie
10.00 - 11.15

Corporate PPA jako narzędzie optymalizacji kosztów zakupu energii elektrycznej:

  • Czym jest corporate PPA i jakie korzyści może zapewnić przedsiębiorstwu?
  • Jakie typy cPPA funkcjonują na rynku i jakie są główne różnice między nimi?

  • Jakie obowiązki i konsekwencje biznesowe, rachunkowe i regulacyjno-podatkowe wiążą się z zawarciem cPPA?

  • Jakie działania należy podjąć w celu podpisania cPPA
    i w jaki sposób podejść do wyboru dostawcy?

  • Jak zoptymalizować i nie zbankrutować – jakie są typowe pułapki w procesie negocjowania i podpisywania cPPA?
11.15 - 12.00 Dyskusja

Informacje dodatkowe

Spotkanie jest bezpłatne oraz dostępne w formie online jak i stacjonarnej. Prosimy o wskazanie w formularzu rejestracyjnym preferencji odnośnie udziału w spotkaniu. Spotkanie stacjonarne odbędzie się zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego. Liczba miejsc jest ograniczona ze względów pandemicznych, a o możliwości uczestnictwa będzie decydowała kolejność zgłoszeń. 

Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w spotkaniu w formie stacjonarnej bądź niezbędne do dołączenia w formie online otrzymają Państwo przed wydarzeniem w oddzielnej wiadomości.

PwC zastrzega sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, szczególnie w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną.

Skontaktuj się z nami

Maciej Małachowski

Maciej Małachowski

Starszy Menedżer, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 688

Jan  Biernacki

Jan Biernacki

Starszy Menedżer, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 582

Grzegorz Kuś

Grzegorz Kuś

Dyrektor, PwC Polska

Tel.: +48 519 507 208

Obserwuj nas