{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Przygotuj się na nowe obowiązki sprawozdawcze od 2023 r.
Zgodnie z opublikowanym projektem, ustawa ma wejść w życie z dniem 1 maja 2023 r. Pierwsze raportowanie ma być przeprowadzone w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 31 stycznia 2024 r. i dotyczyć okresu sprawozdawczego, który zakończy się w 2023 r.
Projektowane przepisy nakładają szereg nowych obowiązków na operatorów platform cyfrowych, tj. podmioty, które zawierają umowy ze sprzedawcami w celu udostępnienia im platformy lub jej części. Zgodnie z opublikowanym projektem, operatorzy platform będą zobowiązani w szczególności do:
przekazywania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o sprzedawcach podlegających raportowaniu oraz
Informacje przekazywane do organu podatkowego obejmować mają m.in. dane indywidualizujące sprzedawców oraz:
identyfikator rachunku finansowego sprzedawcy,
państwo uczestniczące rezydencji sprzedawcy podlegającego raportowaniu,
kwotę łącznego wynagrodzenia wypłaconego lub uznanego w ciągu każdego kwartału okresu sprawozdawczego oraz liczbę stosownych czynności, z tytułu których wynagrodzenie to zostało wypłacone lub uznane,
składki, prowizje lub podatki zatrzymane lub pobrane przez raportującego operatora platformy w każdym kwartale okresu sprawozdawczego.
W przypadku braku wykonania obowiązku sprawozdawczego na wezwanie organu, operator platformy będzie podlegał karze pieniężnej, która może wynieść od 100 000 zł do nawet 5 000 000 zł.
Tak, jeżeli udostępniasz innym podmiotom stronę internetową lub aplikację, która ułatwia:
zawieranie transakcji najmu nieruchomości (w tym miejsc parkingowych),
zawieranie transakcji usług świadczonych osobiście,
sprzedaż towarów,
najem środków transportu.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium, które odbyło się 6 października 2022 r. Podczas wydarzenia omówiliśmy nowe obowiązki raportowe oraz przedstawiliśmy status prac nad polskimi przepisami implementującymi dyrektywę DAC7.
Zmiany związane z dyrektywą DAC7 będą wymagały od przedsiębiorców weryfikacji i dostosowania obecnych procesów biznesowych. Nasze wsparcie obejmuje:
weryfikację powstania obowiązków sprawozdawczych,
określenie wpływu zmian na działalność przedsiębiorstwa,
wsparcie w dostosowaniu modelu biznesowego do potrzeb obowiązków sprawozdawczych,
rewizję regulaminów i warunków świadczenia usług,
dostosowanie systemów informatycznych celem gromadzenia i przetwarzania pozyskanych informacji,
zapewnienie właściwych kontroli biznesowych.