{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Obejrzyj video case study, gdzie CFO, CEO i Management Information Officer opowiadają o rozpoczętej 3 lata temu transformacji cyfrowej obszaru raportowania, która swym zasięgiem objęła całą organizację, w tym również produkcję i monitorowanie kluczowych KPIs operacyjnych.
Playback of this video is not currently available
“Celem procesu transformacji jest stworzenie organizacji, w której decyzje biznesowe opierają się o efektywną analizę danych, a obszar raportowania zarządczego skupia się nie tyle na dostarczaniu danych, co sygnalizacji szans i ryzyk oraz prezentacji dynamicznych scenariuszy wspierających proces decyzyjny”
“Celem procesu transformacji jest stworzenie organizacji, w której decyzje biznesowe opierają się o efektywną analizę danych, a obszar raportowania zarządczego skupia się nie tyle na dostarczaniu danych, co sygnalizacji szans i ryzyk oraz prezentacji dynamicznych scenariuszy wspierających proces decyzyjny”
Grupa Ciech, jako złożona i wielosegmentowa grupa kapitałowa, posiadała wiele niezintegrowanych źródeł danych w wielu jednostkach biznesowych, a proces raportowania wymagał standaryzacji.
Obszar raportowania zarządczego charakteryzowało:
Proces pozyskiwania informacji był nieefektywny i rozproszony, co skutkowało ograniczonym zaufaniem co do rzetelności i aktualności analizowanych danych. Ponadto, integracja danych pochodzących z wielu tak odmiennych źródeł wymagała znacznego nakładu ręcznej pracy.
Wspólnie z ekspertami PwC z obszaru Data & Business Intelligence, CIECH rozpoczął budowę chmurowego środowiska analitycznego, którego serce stanowiła korporacyjna hurtownia danych oraz rozwiązanie do analityki wizualnej oparte na platformie Microsoft Power BI.
Zbudowaliśmy kokpit zarządczy, tzw. TOP 5 dla kluczowych wskaźników biznesowych, dzięki któremu uzyskano:
Realizacja pierwszej części projektu, który został przeprowadzony w pełni w metodyce zwinnej (agile), wpłynęła na buy-in organizacji i otworzyła perspektywę dalszych zmian w zakresie procesów i narzędzi. Dynamika transformacji oraz kolejne sukcesy spowodowały zwiększone zainteresowanie i zaangażowania właścicieli kolejnych obszarów biznesowych.
Rozpoczęty proces transformacji w oparciu o narzędzia analityczne Azure oraz Microsoft Power Platform umożliwił rozwój raportowania zarządczego odpowiadającego w punkt potrzebom biznesu. Transformacja raportowania objęła swoim zasięgiem wszystkie kluczowe obszary biznesowe. Wprowadzone zmiany przełożyły się na dojrzałą kulturę pracy z danymi i generują dalszy strumień pomysłów sukcesywnie wdrażanych w organizacji.
Możliwe stało się przejście na monitorowanie kluczowych parametrów na bieżąco oraz raportowanie ich w dowolnych cyklach czasowych (dziennie / tygodniowo /miesięcznie).
Zainicjowana zmiana pozwoliła obszarowi finansów na efektywne komunikowanie rezultatów zarówno do biznesu, jak i kluczowych decydentów, a osiągnięta dzięki nowoczesnym narzędziom analityka (na poziomie pojedynczej operacji gospodarczej) oraz interaktywna prezentacja informacji dała długo wyczekiwany wzrost zaufania do danych.
“Zwinne zarządzanie całą organizacją w oparciu o dane jest nowym standardem. W czasach dużej zmienności czynników wpływających na funkcjonowanie biznesu - dostępność danych na przysłowiowy jeden klik, możliwość drillowania wyników, czy raportowanie dzienne stanowią dzisiaj niezbędne wsparcie dla zarządzających. Ich zastosowanie może stanowić o “być albo nie być” organizacji”
“Zwinne zarządzanie całą organizacją w oparciu o dane jest nowym standardem. W czasach dużej zmienności czynników wpływających na funkcjonowanie biznesu - dostępność danych na przysłowiowy jeden klik, możliwość drillowania wyników, czy raportowanie dzienne stanowią dzisiaj niezbędne wsparcie dla zarządzających. Ich zastosowanie może stanowić o “być albo nie być” organizacji”
Mariusz Dziurdzia
Partner, finanse i transformacja biznesu, PwC Polska
Marcin Makusak
Partner, PwC Polska
Partner zarządzający, Lider Clients & Markets, PwC Polska
Tel.: +48 502 184 117