Total Retail 2017

Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu

57%

polskich internautów kupuje w internecie przynajmniej raz w miesiącu

39%

ankietowanych z sektora handlowego uznało, że umiejętność wykorzystania wniosków z analizy danych jest jednym z największych wyzwań

60%

ankietowanych Polaków korzysta z internetowych porównywarek cen (na świecie: 35%)

Konsumenci coraz częściej kupują w internecie, zakupom towarzyszą również urządzenia mobilne. Jakie zatem inwestycje powinny podjąć firmy z sektora handlowego, by sprawnie funkcjonować w zmieniającym się światowym rynku?

Na podstawie wyników badania przeprowadzonego w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych oraz 357 polskich respondentów, przygotowaliśmy rekomendacje dla 10 obszarów istotnych pod kątem inwestycji dla sektora handlowego.

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych to podstawa. Aplikacja ma sens, ale nie zawsze

Wyniki badań ukazują, że klienci są coraz silniej przywiązani do wykorzystywania urządzeń mobilnych i cała droga klienta (ang. customer journey) niejednokrotnie zamyka się właśnie w tym formacie.

 

 

Michał Kreczmar, dyrektor ds. transformacji cyfrowej, PwC

Pośpiech i bardzo ograniczona ilość czasu powodują, że wiele osób chce dokonywać zakupów, gdy ma wolną chwilę, na przykład w drodze do pracy. W odpowiedzi na te potrzeby duża grupa firm z sektora handlowego będzie nie tylko rozwijała aplikacje na urządzenia mobilne i „lżejsze” wersje stron, ale także systemy obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych i mobilne płatności, tak aby cała „droga klienta” mogła zamknąć się na urządzeniu przenośnym

Alessandro Beda, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC

Platformy dają firmom z sektora handlowego dużą elastyczność. Dzięki nim mogą one oferować swoje towary szerokiej grupie odbiorców bez konieczności budowy własnej, zaawansowanej strony internetowej. Od ich strategii będzie zależało czy rozwiązanie to będzie traktowane jako przejściowe czy docelowe.

Krzysztof Badowski, partner PwC, lider zespołu handlu i produktów konsumenckich w regionie CEE

Salony wystawowe stanowią istotne ogniwo strategii omnichannel. Część konsumentów odczuwa niechęć do zakupu przez internet produktu, którego wcześniej nie mogli obejrzeć i dotknąć. Tworząc sieć takich placówek przedsiębiorstwa z sektora handlowego dają klientom swojego rodzaju komfort i ułatwiają im podjęcie decyzji.

Platformy handlowe

Model rozwinięty przez Amazon wprowadził przełom w handlu w internecie

Czy Amazon to przyszłość w Polsce? W tej chwili korzysta z niego tylko 13% Polaków, na świecie jest to ponad połowa ankietowanych. Platformie warto przyjrzeć się jednak zwłaszcza z punktu widzenia sprzedawców i możliwości, które ona im oferuje. Ogromna liczba użytkowników, którzy codziennie odwiedzają Amazona to doskonała szansa dla sprzedawców na zdobycie nowych klientów, przy względnie niedużych nakładach.

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski
Partner
Tel.: +48 22 746 6716
Email

Michał Kreczmar
Dyrektor, Transformacja cyfrowa
Tel.: +48 883 365 805
Email

Alessandro Nogueira
Dyrektor, Transformacja cyfrowa
Tel.: +48 519 507 346
Email

Marcin Kaźmierczak
Starszy Manager ds. Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu
Tel.: +48 22 746 4418
Email

Obserwuj nas