Polacy na zakupach

5 filarów nowoczesnego handlu

Na naszych oczach handel dynamicznie się rozwija. Zmienia się sposób robienia zakupów oraz podejście sprzedawców do obsługi klienta. Rośnie rola nowych technologii w handlu, a marketerzy rywalizują z influencerami w zdobywaniu uwagi konsumentów.

  • Czym wyróżnia się polski konsument i jak lubi kupować?
  • W jakie obszary działalności powinni zainwestować przedsiębiorcy?
  • Czy drony i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują handel?
  • Jak budować markę w dobie influencerów i mediów społecznościowych?

Na te i inne pytania odpowiada nasz raport.

Na podstawie wyników badania przeprowadzonego w 27 krajach wśród 22 481 ankietowanych wyróżniliśmy 5 filarów handlu, które naszym zdaniem stanowią podstawę do budowania atrakcyjnego i godnego zaufania biznesu.

Filar 1. Rozwój rozwiązań mobilnych

Choć sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedażowym, rośnie liczba osób robiących zakupy przy użyciu urządzeń mobilnych.

Filar 2. Elastyczność modelu biznesowego

Rozwiązania biznesowe powinny iść w parze ze zmieniającymi się zachowaniami konsumentów, którzy stawiają na wygodę i cenią szybkość zawieranych transakcji.

Filar 3. Zdobycie i utrzymanie zaufania klientów

Co trzeci klient na świecie zraża się do ulubionej marki już po jednym złym doświadczeniu, które jest z nią związane.

Filar 4. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji

Coraz precyzyjniejsze, samouczące się algorytmy odpowiadają za personalizację i segmentację reklam oraz rekomendację produktów i usług.

Filar 5. Wykorzystanie dronów w logistyce

Szybkość dostarczenia przesyłki jest dla polskich konsumentów priorytetem.

Raport przedstawia potrzeby, cechy i wyróżniki polskiego konsumenta.

Powtarzający się od lat schemat, zgodnie z którym klienci kupowali towary ulubionych marek w pobliskich sklepach, przechodzi do historii. Transformacja cyfrowa odmieniła zwyczaje zakupowe, odległość straciła na znaczeniu, a lojalność wobec marek stopniała.

Przeczytaj komentarze z rynku

Head of Mobile, Allegro ›

Dyrektor Generalna Sephora Polska ›

Customer Experience, eCommerce & Digital Director, IKEA Retail ›

< Back

< Back
[+] Read More

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy &, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Obserwuj nas