Młodzi Polacy na rynku pracy w „nowej normalności”

Pokolenie Z, rozpoczynające karierę zawodową, ma sprecyzowane oczekiwania wobec pracodawców. Jak COVID-19 wpłynął na ich postawy i ocenę rzeczywistości?

81%
młodych Polaków woli stabilne zatrudnienie w firmie zamiast pracy na własny rachunek

59%
respondentów stawia work-life balance ponad wysokie zarobki
 

Przygotowany przez PwC, Well.HR i Absolvent Consulting raport pokazuje, że młodzi ludzie w swoich pierwszych doświadczeniach zawodowych stawiają przede wszystkim na stabilność. 

Pokolenie Z, ale także millenialsi, doceniają zrównoważone podejście do podziału pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Chcą się rozwijać, dlatego wolą pracować w doświadczonych zespołach i z przełożonym, który jest dla nich autorytetem.   

Najważniejsze w pracy dla młodych ludzi są:

  • przyjazna atmosfera (50% respondentów)
  • zdobycie doświadczenia zawodowego (49%)
  • poczucie sensu wykonywanej pracy (43%)
  • wysokie zarobki (42%)
  • praca zgodna z zainteresowaniami (36%)
     

Read the report in English


"70% badanych przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na wartości firmy oraz jej misję"

Raport: Młodzi Polacy na rynku pracy w „nowej normalności”

 

Skontaktuj się z nami

Dorota Dębińska-Pokorska

Dorota Dębińska-Pokorska

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 22 746 7150

Michał Gołębiewski

Michał Gołębiewski

Menedżer ds. komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 519 504 245

Obserwuj nas