Pracownik musi rozumieć zmiany zachodzące w organizacji. W przeciwnym razie będzie traktował swoją pracę zadaniowo, a co gorsza tracił motywację.
Znajomość kontekstu biznesowego oraz celów strategicznych organizacji pozwala na utożsamianie się z firmą oraz dostrzeganie sensu wykonywanej pracy.
Pracownicy dostrzegający sens i wartość swojej pracy częściej wykazują się inicjatywą oraz wykonują działania wykraczające poza zakres ich obowiązków. Jeśli chcesz stworzyć zespół złożony z takich ludzi, to musisz po pierwsze zapoznać ich z misją firmy oraz kierunkiem rozwoju, a po drugie stworzyć skuteczny pozafinansowy system motywacyjny.
Środowisko pracy powinno wspierać strategię biznesową. Musi ono też pozwalać ludziom na maksymalne wykorzystywanie swojego potencjału i skuteczną współpracę z innymi. W takim środowisku zbudujesz motywację i zwiększysz efektywność pracowników.
Potrzeby tzw. pokoleń X, Y, Z oraz baby boomers mogą się różnić, dlatego warto je poznać. Zrozum ich motywację, poznaj styl pra, wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom, a będziesz mógł odpowiednio wykorzystać ich zdolności i stworzyć zaangażowany zespół.
Lider powinien mieć określoną tożsamość, być wiarygodny i spójny w swoich działaniach. Rozwijaj menedżerów oraz ucz ich zarządzania emocjami. To są ważne elementy w budowaniu skutecznego przywództwa i zmotywowanego zespołu.